Så var det måndag igen då :)

Blir lika förvånad varje gång jag märker att det börjar skymma ute och jag ser på klockan eftersom jag tycker att den inte borde vara så mycke (fast nu är det nog nästan mörkt redan :P). För bara ett par månader sen försvann ju solen redan runt klockan fyra eller något.
Men lite om dagen nu då :P Ingen toppendag precis men jag ska inte klaga dessutom fick jag ju äntligen träffa Sara igen så bara det gjorde ju dagen värd att vakna för ;)
Men helt ärligt jag fattar inte hur jag lyckas.. eller inte lyckas ska man kanske säga. Kommer ju alltid sådär precis på minuten så att jag hinner till första lektionen på mornar och så ibland hinner jag ju inte alls utan kommer för sent... Idag var en sån dag :/ Ingen vidare bra start på dagen altså och den fortsatte ju inte bättre. Just nu hatar jag verkligen tyskalektionerna. Vi fick veta att vi kommer börja först klockan tio på måndagarna i forsättningen okej, fine liksom men så börjar vi ju åtta på onsdagarna från och med nästa vecka istället.. Hatar det verkligen, som om jag inte har tillräkligt svårt att stiga upp om mornarna redan liksom. Vem fan kom på att det är okej att börja skolan så tidigt, nån riktit knäppskalle förmodar jag! Ingen morgontrött typ som jag i varje fall. Haha det var ett jädra tjat om en och samma grej tänker ni nu :P förlåt men var bara tjungen att skiva av mej min ilska eller upprördhet eller vilken benämning man nu vill ge det x) Men de dåliga nyheterna fortsatte att hagla som besatta emot mej. Vi fick nämligen också veta att det blir ett tyskprov nästa måndag :( usch, jag blir så ledsen, haha, fattar i princip inget och har inte pluggat vidare bra på orden till de stycken vi har gått igenom heller (A).
Finska sen, satt typ bara och läste och översatte ett stycke i boken, slapp timme alltså :)
Istället för geografitimmen fick vi gå ut och kolla på ett litet "energisparhus" som nån klass i Tenala hade byggt för att få pengar till sin lägerskola/klassresa. De skulle visst till Tyskland under fem dagars tid och besöka tre olika städer tror jag det var, resan gick i temat enegi och energisparande så på grund av detta kunde de söka stöd från olika fonder bland annat. Det skulle vara sjukt coolt med en sån resa men det krävs ju massor av tid och engagemang för att få ihop så pass mycket pengar. tog väl ungefär en kvart där, dom berättade lite om sitt projekt och så fick vi se huset. Så gick vi tillbaka till klassrummet och passande nog planerade vi vår egen lägerskola :) Gick inge vidare till en början alla bara babblade på om ingenting liksom men vi fick ihop ett program med aktiviteter till slut, nu är vårt problem att hitta en manlig lärare som kan följa med eftersom vi inte får åka annars :O Fast det kanske fixade sig där i slutet av dagen, jag vet inte säkert :P Chill timme det med kan man ju säga :) (fanns ju en liten detalj som försämrade mitt humör anmerkningsvärt men det tänker jag inte gå mera in på här) Sen så var det ju den här fördjupade finskan då.. värsta floppen att jag valde det, jag förstår ju ingenting endå liksom :/ Fast ska jag vara ärlig så har jag nog inget emot de timmarna heller :P
Rasten efter (precis som så många andra raster idag) satt vi ute i värmen, såå skönt ;) Fick veta att vi troligen hade skriftligt förhör på orden i engeskan också så då var det bara till att plugga för man hade ju inte varit så duktig igårkväll... (A) haha. Men det gick mycke bättre än förväntat, hade allt ifyllt åtminstone, vissa stavfel såklart men annars bra tror jag :D
Första dagen för den här veckan avklarad :) Men vi sträkte endå omkring och sökte vår klassföreståndare efteråt eftersom Sara skulle hämta tvättpulvret som jag nämnt förut. I varje fall så hjälpte jag Sara att bära och så. Det var flera styckern som hämtade idag. Toffe och Ted var dem jag såg men har för mej att det ennu var någon :P
Men det var rätt kul för när vi lastat bilen åkte jag med Saras typ tvåhundra meter eller något, haha , fick åka till där mamma väntade på mej :) Hem direkt sen läste lite i "Kär?". Men så fick mamma för sig (jag tycket nog också att det var en strålande idé ;P) att vi skulle åka iväg till Säästöpörssi - sagt och gjort :) Köpet några saker.
Nytt skitcoolt cerice nagellack :) såå min stil, älskar det! :)
Panda choklad för det var på special haha och ett par solglasögon, thihi. I och för sig är jag inget stort fan av såna, förstår inte folk som tycker man ser bra ut i dem. Själv tycker jag bra man blir fulre typ :P Näsan framhävs och ser större ut, alla finnar syns skitbra och så. Jag menar det enda som jag är nöjd med vad gällande hur mitt ansikte ser ut är ju mina ögon (skulle vilja ha ennu blåare men om man bortser från det :P) och så ska man gå och täcka in dom! :O fruktansvärt haha nej där överdrev jag en del, glasögon kan vara jävla snygga och dessutom är de bra att använda :) Men.. gillar endå inte att täcka mina ögon, haha i och för sej är det skitbra om man inte orkar sminka sej ;)
Nu har jag bara kollat lite på tv oh läst lite mera i boken :)

See U later<3



Uppdatering: Jävlar vilken lång text detta blev x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0