Chill dag ;)

Solen har inte varit speciellt villig att visa sig idag, tyvärr :/ Men nu mot kvällssidan delade den med sej av sina sista strålar för dagen :)
Geografi två första timmarna. Sara blev lite sen eftersom hon varit till hälsocentralen och tagit några prover, usch får rysningar bara av tanken på att ta blodprov. Har typ nålfobi eller någonting liknande, haha.
Vi fick föresen ut förhören vi skrev i förra veckan... gick inge vidare om man säger så, asså fattar inte hur jag kunde vara så usel, haha. Så gick vi lite fort egenom vem av de manliga lärarna som ska följa med på vår lägerskola. Senare under dagen blev det klart att en lärare vid namnet Matisas skulle med :) Kul att det ordnade sig men vi har aldrig fast honom som lärare så vet inte hur han är men han är säkert nice.
Kemi sen, helt okej timme liksom, inget speciellt med den, slött bara. Så efter det var det hälsokundskap, vi fick presentera våra "kampanjer" emot gatuvåld... haha, det gick väl någorlunda och annars också var lektionen i helhet nice ;) haha :D Men efter det var det matematik, det var typ som vanligt, vi skulle räkna på egen hand men konsentrationen var inte på topp utan min uppmärksam gled iväg utanför matematiktalen :P haha. Fick endå en hel det gjort men helt kortfattat säger jag bara att det var en chill och rätt kul lektion :)
Religion där sista timmen, vår lärar verkar alltid att jag ska få ett nervsammanbrott eller någonting liknande :P Asså för vi har ju gjort ett arbete där vi skulle jämnföra tre olika religioner och så där hörde det till att presentera det muntligt, hatar ju det som jag antagligen nämnt ett antal gånger förut. Men hon har skjutit upp det säkert över en månad nu. Bara "nästa vecka" - "nästa vecka" liksom och jag är lika nervös inför varje timme och så är det bara att pusta ut när man förstår att det nog inte blir någonting av det nu heller :P men idag fick vi åtminstone ut dem betygsatta och så, fick 9 :D hihi. Men som så många gånger förut är religionstimmen skitslö, det är nästan så att man ser fram emot det eftersom ma i princip bara behöver sitta och lyssna eller diskutera någonting i små grupper :) Me like ;) Marianne (som vår lärare heter) äger! <3 Fast hon är lite... speciell eller vad man ska säga men det är bara kul :) En sak vi snackade lite om var hur stor del av vilket intryck man får av en person det är som påverkas av det man säger, jag visste att de väldigt lite eftersom det självklart är mycke viktigare hur personen beter sej och typ hur man säger saker, betoningen asså, gester och liknande men det viktigaste är såklart kropsspråk. Hur man känner sig och tycker syns ju, även om man är ärlig och öppen syns. Men kunde ändå inte tro att det bara var så lite som 7%, det gjorde mej lite förvånad men när man tänker efter kan det nog stämma.
Så var det slut på skola för idag och jag gick med Sara på stan en stund. Gick till K-market typ två gången, köpte nya "Frida" :) Så var vi till bibloteket också, hade tänkt låna "När jag hör din räst" men det blev inget för jag känner att jag inte har tid att läsa så mycke just nu, och börjar jag med den boken så kan jag lova att jag fastnar totalt :P Ärran - nästa, haha. Köpte isglass, mumms! Men det blev lite kallt att gå ute och äta eftersom solen som sagt inte ville värma utan gömmde sig bakom massor av moln :/ Dum som man var hoppades man ju på at våren var här och struntade i att ta jacka.. haha. Men jag klarade ju mej och åkte hem med Sara sen :)
Här har jag slöat nu massor idag, men har lästa klart boken "Kär?" åtminstone! :D Den var faktist bra i slutet.
Såklart tv och dator, det måste man ju varje dag x)

Tänk att mina inlägg alltid... ofta åtminstoen, ska bli så jävla mycke längre än jag först tänkt mej.. Men när jag väl börjat skiva vill jag inte sluta, det är bara så kul, man känner sig fri på något vis :) Fri är väl inte helt rätt ord men kan inte beskriva det bättre nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0