Till Grantorp på nybörjardag :)

Tisdag 7 september
Började åtta och hade två timmar fysik.. trist -.- Sen 9.30 hade jag tid till hälsovårdaren men precis före det skrev vi ett förhör i fysiken. Jag trodde jag skulle bli sen men var tvungen att sitta där i över fem minuter endå såatt.. Aja hon snackade om massa, hur man äter, sover och massa. Så tog hon längd och vikt också men... haha... precis fören jag skulle gå gav hon mej en kondom och något typ info häfte till. Det var så kul bara för (asså hon ger det nog till alla) hon sa att man skulle ta upp den och testa på en gurka, haha vet inte varför men det lät så jävla dumt och jag höll på att få värsta skratt-attacken där :P Sen lite före tolv kom Saras pappa med våra grejjer som vi skulle ha med till Grantorp för vi lämnade kassarna i hans bil på morgonen då jag åkte med dem. Hade min rosa stora Hallo Kitty kasse men alla grejjer i ;)


Packningen :)


Så söt :)

Bussen startade lite över tolv. Tutorerna samlade in pengar under resa. Vi skulle betala för maten bland annat (6.50€). Väl framme hade vi lite problem med att få plats att sova. Men tillslut löste det sej endå :) Det enda negativa var att vi var tvugna att sova på nedre våningen där det var heldött.. Dom som ville sova skulle vara där liksom och jag var inte en av dem, haha.
Vi packade upp lite sen var det samling utanför. Vi delades in i grupper. Jag blev i samma grupp som Sara, Mia, Henrietta och tre killar.  Vi hade en massa olika aktiviteter som tilexempel att vi skulle ha en boll under hakan och så skulle den som var nästa i ledet ta den (men hakan) så att den kom via allihop och det gick då på tid, pilkastning var en grej och så att alla utom en skulle ha halsdukar för ögonen, en var "sökaren" som skulle hitta oss och så den som var utan bindel för ögonen skulle "leda" "sökaren"genom att enbart säga hit och dit. Målet var att vi skulle vara alla som i en kö och hålla i varandras ryggar typ :P Men det roligaste var när vi stod på korgar.. fyra stycken på en ungefär en halv kvadratmeters yta eller nått... haha. Så hae vi två korgar och med hjälp av dem skulle vi förflytta oss så långt fram som möjligt på begränsad tid :)
Detta var bara exempel, vi gjorde en massa annat också :) När allt det var klart var det mat. Wienerschnitzel, gott var det ;) Så fortsatte programet med att vi skulle ha olika stafetter på fotbollsplanen.
När allt det var klart fick vi fritid :) Vi böt om för att gå ner i bastun eftersom alla sa att den var klar men.. det var den tydligen inte så vi satt där och väntade rätt länge :) Kallt var det också så vi stannade inte så länge, dessuom var bastun porppfull så det var bara trångt och trist :P Sen in och duscha av sig. Hungrig var man också efter en lång dag så när det var dags för kvällsmål åt jag massor xD Drack till och med te..haha. Så mera fritid och vid tiotiden samlades vi ute och delades då också in i grupper. VI fick gå en rundvandring genom skogen med en massa olika stationer så som karaoke, några tester där vi hade ögonbindlar och fick känna på ett antal föremål och gissa vad det var, smaka på olika saker (sjuukt äkligt!) och lukta på kryddor, bollkastning (typ kivogast :P) och lite annat. När det var klart var det inget mer program. Jag och Katten babbla en massa om allt... vet inte vad dom andra tyckte om det med tanke på att två i vårt rum sov, en somnade och Sara halvsov sådär :P Men jaja, det är något dom fick leva med helt enkelt, jag menar det var ju inte vårt fel att vi blev placerade i det rummet liskom xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0