Hur kan man ångra kärlek?

Allt tjat om att falla för fel person, att falla för någon man inte borde falla för. Jag förstår inte... fel person? Det finns väl ingen som är "fel" heller. Visst den kan vara fel för en, man kanske inte funkar ihop med den och så men man faller för den man faller för. Inget man kan välja. Det är bara att acceptera och det handlar inte om att man faller för någon man inte borde, det handlar bara om att man inte passar ihop. Men man kommer över personen med tiden. Man får erfarenhet och kunskap. Och jag tror man sällan kan hitta den man passar med på första försöket. Man måste "prova sig fram" och våga ta risker. Ge de man älskar en chans men funkar det inte så funkar det inte...
Tumblr_lwuwp67bwf1r8bq34o1_500_large

Jag är trött så det blev mest en massa flum men det jag försöker säga är att jag inte förstår hur man kan ångra kärlek.
Hur kan man ångra att man älskat någon?
Hur kan man ångra att man blivit älskad?
Hur kan man ångra att man varit glad med någon?
Hur kan man ångra att någon gjort en lycklig?
Hur kan man ångra att man gjort någon annan lycklig?
Kärlek är det vackraste vi har på jorden. Hur kan man ångra något sådat... Det är för mig helt oförståeligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0