Don't be afraid of dying. Be afraid of the unlived life.

Kollade filmen Tuck Everlasting igår också. Har velat se den länge eftersom den en gång för många år sen kom på tv:n men jag fick bara se en liten del avv den eftersom vi inte åkte bort just då. Var så länge sen så jag hade ingen aning om vad den hette men visste att ett av mina favoritcitat kommer därifrån. "Don't be afraid of dying. Be afraid of the unlived life." som jag tycker är sant. Man ska leva livet, dö gör vi alla så det är inget att vara rädd för men att inte leva sitt liv som man vill är idiotiskt.
Så råkade jag hitta filmen för några dagar sendan och bestämde mig för att se den. Hade skyhöga förväntningar eftersom jag tidigare tycket den verkade superbra och den var också bra, kanske inte riktigt uppnådde mina förväntningar men klart sevärd!
http://imgc.allpostersimages.com/images/P-473-488-90/56/5665/4J1UG00Z/posters/tuck-everlasting.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0