Lite onödiga tankar.

Lättstötta människor är sjukt irriterande och jobbiga men samtidigt otroligt underhållande att lyssna på.
Ute på Ettan stod en tjej och gormade på en snubbe för han hade tydligen sagt att hon var fet. Alla tycker olika om var fet är så enligt endel var hos fet enligt andra var hon bara stadig. Oavsett så sto hon och skrek honom rakt i ansiktet och rev och slet i honom och alla stod bara och såg på. Helgalet såg de ut så jag förstår det helt och hållet men det jag började tänka på var om det skulle varit ombytta roller.
För det första skulle en tjej troligt inte kalla en kille fet sådär bara och skulle hon det skulle han antaligen inte bry sig eller åtminstone inte visa det. Men själva situationen bara.
Tänk er att en tjej sitter lugnt på en stol och en full kille hänger över henne, gormar henne i ansiktet och river i henne. Skriker skälsord och håller på, då skulle folk lagt sig i, då skulle människor inte tyckt han var galen men endå roligt utan de skulle tyckt han var en elak mansgris som tror han är något extra och borde få stryk.
...världen är allt bra orättvis och jag tycker det är fel att tjejer får göra vad de vill men såfort en kille står på sig eller kanske ens bara nuddar en tjej blir det rena kalabalik och han anses rentav vara farlig och våldsam.
Visserligen tror inte jag att denna tjej kunde ha gjort killen fysiskt illa även om hon hade försökt men det finns heller inget som säger att killen skulle göra tjejen illa i en omvänd situation.
Sånthär irriterar mig! Vårt samhälle är helt enkelt helvrickat. Folk anser att flickor har det så svårt på alla möjliga vis och kanske det men egentligen tror inte jag att pojkar har det enklare så jag tycker det i grunden endå är rätt jämnställt om man ser helheten.
 
Och ett tips bara.. kan du inte stå ut med dig själv så måste du göra något åt saken. Acceptera dig själv så blir allt så mycket lättare ska du se. Fasten det är svårt att kunna acceptera den man är så går det endå till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0