Fett värt inlägg...

Det där om utbildning... som nästa vill jag ju bli socionom och det är dit jag kommer söka. Åbo, Hesa, Vasa eller någonstans i Sverige vet ja inte ennu. Åbo eller Vasa blir det förmodligen och med tanke på att Vasa är så långt bort så blir det med högsta sannolikhet till Åbo jag söker.
Sjöfart verkar också sjukt roligt och intressant. Men jag tror inte att jag vill jobba på sjön hela livet och socionom yrket är mycke bredare och finns mer valmöjligheter så i så fall skulle jag ta båda men att lägga 8 år på studier och fyra och ett halft av dem på något jag förmodligen endå inte kommer jobba med länge så känns onödigt och korkat när de inte ens har någon nytta av varann på något vis men det skulle vara sjukt tufft.

http://www.tillvaxtverket.se/images/18.3c4088c81204cca906180006858/Fartyget_Schieborg_380.jpg

Jag menar, tänk er att ha kontroll över en stor fet båt, vilken känsla! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0