Hundvakt.

Vecka 45

På måndagen träffade jag denna söta trötta vovve och bestämmde att jag skulle vara hundvakt mot slutet av veckan.
Aptråkig bussresa, lyssnade på musik och halvsov.
På onsdagen drog vi till Helsingfors på studiebesök med skolan, rätt så kul var det faktist.
Mitt hundvaktspass började redan då så när jag äntligen kom dit efter att vi hade blivit försenade och alls var det en väldigt glad hund som mötte mej. Men hon var endå sur för att hon tvingats vara ensam så länge så hon totalvägrade att gå ut och gå med sej, hon lade sig bara på rygg och totalvägrade.. Först så kvällen gick hon med på att gå ut och då tog vi en superskön promenad över en timme^^
Sen blev hon supersömni och hoppade upp och lade sig på mej när jag kollade på tv^^

På torsdagen väckte vovven mej äckligt tidigt... Vid fem, halv sex., fy fan, hon fick gå ut på gården en stund så jag fick sova lite till först sen tog vi en liten promenad som bestod av kattjakt i princip. Stack en sväng till hälsocentralen för behöver pencilin once again... Så hålla hunden lite sällskap ennu innan jag åkte till skolan. Slutade och stack direkt tillbaka till vovvisen^^ Vi tog en superlångpromenad och det var hur skönt som helst. Så kvällen bestod av tv, snack, en kortpromenad och mys med vovvis, hon sov med mej också, huuur mysit som helst<3

Ut i pyjamas på morgonen och hon ville hälsa på kissen som gömde sig under huset :)
På långpromenaden tyckte hon vattnet verkade lockande, men alldeles för kallt!
 
På fredagmorgonen sov vi huur länge som helst. När hon varit ut på bakgården en sväng fortsatte hon att sova sött så vi hade mysmorgon men tv-tittas^^ En kort promenad tog vi endå och sen var jag tvungen att lämna vovven och komma hem. Sen på jobb.
Inte kul att säga hejdå.
 
På lördagen drog jag på jobb och befann mig där i åtta timmar så direkt hem och fixa mej och så på förfest med grabbana. De spela kort och hade ölspel men jag vägrade vara med, tror det skulle blivit för mycket än en gång om jag skulle de :D Fast det kanske det blev endå, man vet int.
Iväg till Nox men så kom Nihad springande och tyckte att vi absolut inte skulle dit utan till Klubben så okejdå, iväg dit. Dansa som en idiot som vanligt och hade föbaskat roligt. Så var det slut och dags för efterfest. Målade Cappes och Morres naglar, sååå awesome :D Bra vänner!

Haha! :D
 
Söndag och farsdag. Gick hem i kylan någon gång på förmiddagen. Duschade, fixade mig och så var det bara att börja lada farsdagsmiddag för några timmar senare kom pappa och mofa för att äta. Har gjort trevligare saker på söndagar men det blev sjukligt gott så det var lätt värt det^^ Och pappa verkade också uppskatta det :)
Glad farsdag!<3
Grisinnefilé men rotfrukter!

Kommentarer
Postat av: Sarre

På mushiga foton? ^^
Tack :)

2012-11-28 @ 16:52:03
URL: http://saraora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0