BRUSABY<3

Nu får jag väl göra mitt andra försök till att skriva det här eftersom allt försvann igår:(

Jag har ju typ inte skrivit på två veckor så det kan bli rätt långt men antar att jag delar upp det lite :P
Tänkte i varje fall börja med att berätta om Brusa :D Det var skitkiva där <3

Hann inte söka någon dator där och det lilla jag nu sökte gav inga resultat :/

Söndag kväll:
Jag kom fram typ halv nio. Fick nyckeln till mitt rum och blev visad runt lite. Daniela, Jenny och Elin bodde i ett helt annat internat men jag och Daniela frågade senare ifall vi int ekunde dela rum i stället för att hon skulle bo med någon hon inte kännde och det gick så då var det bara att flytta alla saker och självklart hade jag redan hunnit bädda :P
Två av de som bodde i samma kämppä som oss (och studerade där asså) var där, Mimmi och Laura men den sitsta kom först senare, Ida :D

Måndag:
Vi steg upp före sju eftersom frukosten serverades från kvart över sju till åtta och man skulle ju hinna göra sig klar före det också. Vår "prao arbets dag" började klockan tio och det första vi gjorde var att gå på rundtur där. Vi var till stallet, ladugården, djurhuset och alla andra ställen där djuren fanns. Efter det fick vi leka med kattungarna, såå söta<3 Sen gick vi ut till åsnorna för att mocka skit i hagen, det var faktist roligt även fast man inte skulle kunna tro det. Visserligen var det lite tungt för axlarna när man inte är van med det. När vi sen hade varit och ätit fick vi gå och gosa med marsvinen :) 
Efter att vi vrit och ätit middag gick jag med Daniela och dom int till "the big city" xD Köpte riskakor, frukt och lite godis. Det var kiva att gå där i mörknet, så lugnt och tyst liksom men lite kallt nog. Senare sen när vi kommit tillbaka fråga Ida om nån av oss ville följa med till stallet som ligger lite längre bort, Pegasus efter Mimmi för ingen av dem vågade gå ensam i mörknet xP Det verka kiva så jag for med, fick låna cykel :)
Sen före vi for och sova satt jag med dem framför tv:n. Daniela var också där lite, vi spelade GH :D Mimmi och dom är skitbra!

Tisdag:
Först fick vi veta en massa om assistenthundar. Sen skulle jag vara med marsvinen och kaninerna. Sen var vi lediga enda till klockan fem då vi skulle till ladugården men före det skulle vi och äta, jag gick med Ida och dom (men självklart via rökstället först :P Såg Manda där)
Det tog nästan 20 minuter att gå till ladugården, det var rätt skönt men kallt. Vi mjölka korna och gav mat åt kalvarna, dom var skitsöt <3 Sen fick vi skuts tillbaka. Jag försökte läsa lite i en bok resten av kvällen för jag skulle ha den läst till skolan, gick trögt för den var så trist...

Onsdag:
Vi skulle till ladugårdn idag igen så man var tvungen att stiga upp före halv 6 eftersom vi skulle vara där 6. Det var helt SJUKT kallt att gå! :O  Vi gjorde samma saker som igår och sen skulle vi också söka upp några kor, alltså vi fick veta vilken numer dom hade. Dom andra måddes ju vitto skrämma den där ena kon så att den trampa på min fot. Tack no bara liksom! Fick ett fett blåmärke mitt på foten!
Sen körde han där oss till skolan efteråt idag igen :D
Efter lunchen for jag till djurhuset och Daniela och dom till stallet. Vi städade åt marsvinen, mössen, råttorna, kaninerna och chincillorna. Till sist var vi in till dom snå labrador valparna som fann där, dom var skitsöta små knubbisar <3
Hanna, alltså hon från Karis var i kämpän när jag kom tillaka så jag for och äta med henne, Ida och dom, men som vanligt till rökrutan först :P Dit ska dom allti xD Efter det kom Hanna med till vår kämppä igen så jag satt där framför tv:n med dem, tala och spela GH, Hanna e skitkiva hon med :)

Torsdag:
Började dagen med att vara med alla katter. Sen lunch, vi fick purjosoppa, den var skitgod :) Tillbaka i djurhuset var det storstädning. Jag fick först städa hos chincillorna, bytta allt spån och sånt. Jag älskar dom, dom är sååå söta! Mina favoriter här tror jag <3 Sen böt vi vatten åt sköldpaddorna :)
Hanna kom till vår kämppä idag också. Jag satt och tala med dom plus spela GH :P Sen gick Ida och Hanna till nån som heter Albin och tog med mej :P Jag och Ida satt och spela Xbox en stund men sen skulle jag och Daniela gå till butiken så vi gick. Skönt och lugnt den här gången med :)

Fredag:
Först var vi med katterna men vi hann inte vara länge fören vi skulle ut i skogen och se på när när två hundar skulle spåra. Det var kiva men byxorna blev genomblöta upp till knäna nästan av att gå omkring där. När vi kom tillbaka var vi med marsvinen men sen kom en som jobbar där och sa att vi fick sluta. Buhuu! Ville inte sluta, jag var bara tvungen att gå in till chincillorna och hålla en av dem i famnen, sötisarna <3
Efter att ha varit och äta var det bara att börja packa . Mamma skulle komma klockan tre.
Usch! Ville inte åka därifrån, allt är bäst där, alla djur, alla människor och att bo på internat över huvud taget <3
Ida<3
Mimmi<3
Laura<3
Jag bara måste testa kombistudier där nästa år, visst det kan kanske bli lite tungt men jag får väl helt enkelt bara försöka liksom. Dessutom har Mimmi lovat att lära mej ida om jag kommer tillbaka... Vilken syn det skulle bli xD

Hanna och Manda åkte hem med oss och Manda hade dessutom med en assistenthund som hon skulle ta hand om under helgen :P
Vi släppte av dem vid ABC

Mimmi kallade mej föresten Miili där :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0