Karisnatten! :D <3

30 juli - Karisnatten 2010 ;)
Det här var helt klart bästa karisnatten i mitt liv hittils! ;)
Men denna underbara dag från början då:
Api kom till oss, hon satt och hade tråkigt medan jag packade lite mer inför övernattningen hos Sara för som sagt hade jag inte orkat mycket dagen innan :P Duktiga jag (A) Men det gick trögt nu med eftersom jag inte kunde packa ner allt eftersom jag skulle använda mycket av det ennu fören det bar av så jag tröttnade och vi stack och simma. Manda undrade ifall hon kunde åka med oss till stan idag men jag hade inte bestämmt om jag skulle köra skoter eller åka med mamma då ennu. Oavsett så kom dom också och simma dit me oss en stund senare så vi snackade mer då. Vi simmade tvättade håret inför kvällen och sånt sedan bar det av ner till cafét... Vi är fan stamkunder där, sträcker dit hela tiden :P Så hem fort så att jag skulle hinna göra mej klar. bestämmde att jag nog skulle åka med mamma så vi for via efter Manda men jag hade inte dragit ur stöpslarna där hemma så mamma insisterade på att vända... okejdå -.- haha :) Så sminkade jag mej i bilen.. igen, kom för sent he nämligen så han inte annars. Det börjar tydligen bli en vana, haha xD Sen var vi äntligen inne i stan där vi släppte av Manda, när vi åkte där såg jag några jag kännde sitta utanför Masa :P Fören jag själv skule slippa in till stan skulle vi hem via efter sovsäck och lite sånt som jag skulle ha med till Sara, men dom stod redan på vår gård :O Fan tänkte man då men det var bara att lägga in sakerna i dera bil och sen fara in till "the city" igen ;)

Före det hämtade vi upp Jenny som också gick med oss sen :) Nette ringde också :) Så när vi äntligen var i stan så var det att försöka få tag i Manda igen för hon hade nämligen glömmt sin fliströja i bilden så jag tänkte ge den till henne. Haha, före det böt jag om från shorts till leggings i bilen för jag hade inte kunnat bestämma innan x) Vi stod i varje fall inne i Masa och väntade på henne, så när hon kom blev det att vi gick med henne :) Hon köpte tre liter apelsinjuice som hon skulle blanda med sprit, haha :P Så joina vi henne ner till ängen där hon satt med sina vänner. Det var kul att sitta och spana ;) Tyvärr så höll inte Jenny alls med mej :/ Sara vet jag inte.. Hoppeligen gillade hon det :D Det första jag såg när vi kom dit var en ursöt kille, typ sötast i hela Karis.. haha :P Hoppas ingen som känner honom läser det här nu xD Nette ringde igen sen så hon kom ner till ängen med oss :) Sara och jag gick ett varv i stan med henne medan Jenny stack iväg med sina vänner :) Vi träffade folk som gått i skolan med oss och var med dem en stund också men Nette skulle hem så vi följde henne en bit :) Men for tillbaka till Manda på ängen sen, satt där och kollade ;) Killen jag snackade om kom och frågade ifall jag hade tobak, men nej hur sku jag no det när jag inte röker :P (--><-- typ hela tiden ;) Sara vet vad det betyder ;P)
Efter en stund var vi tvugna att lämna ängen igen för att besöka toaletten :P Där när vi står i kö kommer en gammal lärare från lågstadiet, full och gläs X) Började babbla om nåt oviktit x)
Så tillbaka till ängen, vi var inte där särskillt länge men fören vi stack kom han (den ursöta killen ;P) och frågade efter tobak av Manda, haha. Och hans kopis ville ha jämät av henne så dom stod ju där och väntade... han hade armen över mina axlar och smyla massa =) hihihi ;) Nej men bara så gullit juh :)
Något han sa många gånger var "siis vitto mä on kännissä" (vilket betyder "alltså vitto ja e full") sådär att ajja, de märks nog x) Så frågade han vad jag hette, när han kom på vem jag var "utbrast" han till sin kaveri "se on se!" (typ "de e hon!") pekandes på mig xP Det var sådär att... har ni talat om mej eller vadå...? Haha :D Så bara till mej att "Sä oot kaveri mun kansani facebookissa" ("du e kaveri me mej på facebook") jo, hördu ja vet ;P Men så börja vi gå dit upp mot brankis för vi sku kolla omkring så dom for dit till några dom kännde :P

Resten av kvällen trava vi i stort sätt bara omkring inne i stan, släpa på Manda xP Vi träffade Sebbe och hans kaverin också men dom skulle hem igen med tåget så vi följde dem till stationen, en av hans kaverin blev där med oss för han skulle typ till sin mammas pojkvän och sova eller nått x) Johan, så han gick med oss, fick dessutom hedersuppdraget att bära Mandas väska eftersom hon inte orkade själv :P
Där en gång när Sara och Jenny skulle bestäla franskis så satt vi och väntade :P Jag dumpade Manda till sin kusin men efter en stund ringde hon till mej och unda var vi var så hon kom dit igen sen xD
När dom hade ätit kom Jennys mamma efter henne.. efter att hon hade bekymmrat sej över att tänk om hennes mamma ser att Manda hade druckit... asså okej med det men helt ärligt, Manda var med mej, det var inte Jennys fel att hon hade druckit å morsan hade absolut inget med det att göra så det var liksom inget att oroa sig över liksom :P Manda gör som hon vill, hon är faktist 18 år :P

När hon stuckit träffade vi en från gammla skolan som Manda Hängde med och dom skulle i varje fall till tågstationen efter öl eller tobak eller vad det var men på vägen träffade vi folk från vår gammla klass, Jessica bland annat så vi blev och prata med dem en stund och så skulle vi vänta på Emmi, en annan som gått i vår klass för hon var påväg dit och ville träffa oss :)
Manda orkade inte vänta så hon rymde iväg x) inte var det något med det egentligen förutom att vi hade alla hennes saker, även telefonen så vi kunde inte ens ringa till henne x)
Vi gick omkring länge men tillsist hittade vi henne åtminstone :) Vi var en stund med henne ennu men sen började Saras mamma vilja komma efter oss... Klockan var bara halv ett eller något juh -.- men okejdå :P Men jag blev ju tvungen att dissa Manda sen juh :(
Tack Manda!!! Det är mycket tack vare henne att detta var mitt livs hittils bästa karisnatt ;) <3<3<3

Men jaja, vi hade det nog kul hemma hos Sara sen också, kollade på en film :D Efter den skulle vi sova men hon har alltid sååå sjukt hett i sitt rum så jag svimmade nästan juh.. kunde inte somna :( Men tillsist lyckades jag... liggandes på golvet x)
En helt underbar dag helt enkelt :) Tack till Manda, Sara, Jenny, urgulliga killen och alla andra! =) <3

Haha, förlåt för de extremt långa inlägget, jag tror nog inte att någon orkar läsa hela xD

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag orkade nog läsa allt =)

Vitsi du kmr få bra i alla gymnasie-juttun, när du kan/orkar skriva så mycket!

Fräckt:(

Haha :D

2010-08-05 @ 12:34:19
URL: http://saraora.blogg.se/
Postat av: Sara

Hihi, tack!



Vet du va?

Har nästan gråtit för att du har fått ett ojektiv :(



Haha :D <3

2010-08-06 @ 10:43:14
URL: http://saraora.blogg.se/
Postat av: Sara

Thanks! :)



Jag är nog glad för din skull ^^

Men asså ja "grät" för att jag int har ett sånt, och för att ja e avundsjuk :)

Hihihihi :DD

2010-08-07 @ 10:39:10
URL: http://saraora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0