Kräftskiva ;)

5 augusti
På morgonen for jag ut i skogen och plockade blåbär med mamma. Mamma skulle ha till någon efterrätt hon skulle göra idag och jag tänkte sälja mina till Fagervik cafét, ungefär 6€ litern.. de duger bra för mej som inte lyckades få något sommarjobb i övrigt :) Api kom också lite senare så när vi kom hem spelade vi kort och massa. Senare skulle vi på kräftskiva till grannarna men före det skutsade mofa iväg mej till cafét så att jag fick bären sålda. Fick 20€ för alltsammans så det tycker jag var bra. Såfort vi kom hem var det då att springa över till grannarna. Vi inlädde med massa pajer, bland annat svamppaj och skinkpaj, mums! Det var faktist kul att sitta där och en sak förvånade mej rätt mycke.. det finns nämligen en person som brukar ignorera mej men han gjorde det inte idag.. inte de senaste dagarna heller faktist :) Sen såklart kräftorna, haha det är något man absolut inte kan bli mätt på.. trots det åt jag bara två stycken eftersom jag inte tycker det är värt att "ränsa" dem jag menar det är endå såå himmla lite kött i dom :P Pontus däremot vräkte i sej ofantliga mängder :O två fulla talldrikar med skal blev det ungefär :O Jag förstår mej inte på folk, haha.  Efter att vi hade ätit for vi hem till Robin och dom men hann inte vara där länge fören dom ringde och sa att vi fick komma tillbaka på efterrätt nu. Det mamma hade använt blåbären till var att blanda i det i jordgubbskvarg.. rätt gott faktist :) Dessutom fick vi hallonpaj med vaniljglass, himmelskt helt enkelt :) Sen stack vi hem till Robin igen och blev där länge eller ja.. tvåtiden kanske. Men så kom deras mamma (som också varit på kräftskivan) hem så då tänkte jag att det var dags för mej att sticka hem. Väl hemma var ingen där, Danne och mamma satt fortfarande hos grannarna, jag satte mej vid datorn i varje fall och när dom väl kom så tog det inte länge fören vi alla gick och lade oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0