Random kille som stanna och prata ;)

26 juli
Idag kom Pontus och hans familj, dom har sommarstuga här brevid vår men bor egentligen i Sverige. Var med Api, Robin och honom en stund men sen for vi och simma med Ela och efter en stund kom Manda och Petra också dit. Efter att vi hade simmat gick vi som vanligt ner till cafét, haha, satt där och babblade även när det hade stängt, som sååå många gånger förut ;) Men i brist på annat sitter vi och vinkar till alla söta killar som kör förbi... även det som så många gånger förut.. Plötsligt kommer en söt kille körande som vi vinkar till men han vinkar inte tillbaka utan stirrar bara som fan.. :S Efter några minuter kommer han igen -vi vinkar och han stirrar, så ennu en gång... minns inte om han vinkar tillbaka då men i varje fall :P Sen så kommer han eeennu en gång och då saktar han in och kör in på parkeringen där, men han står bakom en "busskopp" så vi ser honom inte utan hörbara att dörren öppnas och ser hans fötter när han stiger ut, står och pratar i telefon eller röker eller något sådant för han står en rätt lång stund, då kommer även Linda dit (Elas och Mandas andra syster). Vi säger till henne att där där bakom står en söt kille och han måååste ha hört att vi snackade och fnittrade :P Oavsett så sättar han sig i bilen efter en stund och kör från parkeringen då vi såklart vinkar ennu en gång ;) Haha, men då saktar han in, stannar och vävar ned rutan!!? Han talade tyvärr finska så jag förstod inte så mycket men lite nog :) Om jag tolkade rätt så var han från Kokkola men föräldrarna bor i Ingå så han är ner hit ibland, när han körde förbi tyckte han vi såg ut att vara i hans ålder... skulle inte tro det, Manda och Petra är två år yngre, jag och Linda är 4 år yngre, Ela är 6 år yngre och Api är 9 år yngre såatt han såg en aning fel men alrightithen ;) Kan ju säga att det har kommit franm att han trodde jag var 18 så då finns ju inga tvivel om att han har fel på synen eftersom jag till råga på allt var osminkad :S HAHAHAA! :P Anyway när han suttit där en stund skule Linda ut och åka med honom... Inge förnuftit med tanke på att vi hade kännt honom i typ en kvart, jag menar man far ALDRIG ut och åka med någon man inte känner, speciellt inte ensam! Men jag var inte speciellt orolig, för jag vet att Linda klarar sig :) Ela däremot fick panik... Asså jag förstår henne men liksom medan han satt där var hon skitglad och skulle ha hans nummer och sånt men såfort han for hade hon tydligen glömmt allt detta och bara tänkte på att han kanske inte var ärlig... Saken blev ju inte bättre av att en annan som var med oss började säga att hon inte litade på honom och att han verkade skum, dessutom påstod hon att det var något med honom som hon inte gillade och jag tror mig veta precis vad det var... :P jag ides inget säga då men jag förmodar att det enda felet var att han hade svårt för ögonkontakt, för det märkte jag men vadå.. han kanske var lite blyg, jag menar ensam kille kommer och pratar med 6 okända tjejer, säg mej skulle ni inte också ha lite svårt för att ta ögonkontakt då? I varje fal så for vi tillbaka till stranden och vänta på dem så tillsist blev alla lugna och efter en stund kom Linda och han tillbaka :) Han satt där en stund medan vi simmade och vad händer då om inte att in mamma ska komma och nola ut mej fullständigt! -.-' Hon kommer dit och babblar om att Apis mamma har rignt flera gånger och hon själv också så varför svarar vi inte.. men för fan, va tror dom, det är omöjligt att svaranär man är i vattnet och dessutom inte hör telefonen! Men jaja, nolot var det oavsett, går omkring och tjatar där, kunde hon liksom inte bara säga typ att hon hade vägarna förbi och undrade om vi ville åka men nejdå, hon måste säga det mest genanta hon kan komma på -.- som om jag skulle vara någon liten barnunge! Okej Api är 11 så hon är en liten barnunge men det var inte henne hon nola ut utan det var faktist mej! När han från cafét skulle sitta där dessutom! :O Ibland tycker jag min mamma är rätt dum faktist..
Men killen var gullit i varje fall :) Synd bara att jag inte förstod vad han sa :P Jag behöver veeerkligen lära mig finska! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0