Första skolveckan avklarad då ;)

16 augusti
Första dagen i Karis-Billnäs gymnasium, trodde jag skulle vara nervös men jag var faktist inte särskillt :P Jag åkte med Sara, ville inte ta mopon första dagen liksom :) Vi blev indelade i klasser, fast det har egentligen inte särskillt stor betydelse med tanke på att man är blandade helt massor i alla olika kurser och sånt men tyvärr så ko jag inte på Saras klass... Det vist jag i och för sig i förväl för det indelas efter om man har valt kort eller lång matematik och jag hade lång :/ Så fick vi massor av information :O Haha men tror jag kommer ihåg åtminstone det viktigaste :) Senare Blev vi indelade i små grupper och gick typ på rundtur med två av två:orna. Dom berättade om lärarna och lite sånt, det var kul :)
När vi slutade gick jag och Sara på stan en stund, till bibloteket bland annat där jag lånade två filmer. "Romeo+Juliet" och första säsongen av serien "Fame" :) Såg söt kille också^^
Vi stack hem ett varv sen men for senare igen in till stan med skotrarna eftersom vi var tvugna att köpa böcker för imorron -.- Mamma kom också till bokhandeln lite senare så jag slapp släpa hem böckerna på skotern :) Sen lite mer på stan men inte så länge eftersom Sara skulle hem :) Blev lite vid datorn men sen sova.

17 augusti
Tog oss till skolan med mopon :) sen började dagen med dubbeltimme fysik, rätt kul förvånansvärt nog :) Sen studiehandledning men alla gick fel typ så läraren var tvungen att komma och hämta oss :P Sen modersmål dubbeltimme, tror den kursen kommer bli välding kul, hihi. Sista lektionen engelska.. har ingen där att snacka med tyvärr eller.. det är kanske bra så att jag konsentrerar mej mer på timmarna^^
Självklart blev det stan en stund men inte särskillt länge :P Hemma var det lite läxor (Redan!? jo ni fatta rätt, redan andra dagen får vi läxor -.-) sen tv och dator, hehe.

18 augusti
Börja först tio ^^ Skönt att sova lite längre. Fick åka med Sara igen =)
Modersmål -Gick igenom lite vad vi kommer att syssla med under den här kursen :)
Engelska - Halvtrist men jag vi har en skitbra lärare :)
Religion x2 - Började skriva massa redan :P Haha ser ut att bli en hel del text under religionstimmarna -.- haha.
Matematik x2 - Lång matematik..? jag ångrar mej redan :P Nä men asså jag förstår inget, det är helgalet..
Stan en liten stund, glass ^^ Hem ch göra läxor, sitta vid datorn och så kollade jag på "Romeo+Juliet". Det är bra ^^ Gillar att dom fortfarande har kvar det "gammla språket" asså att dom talar i dikter och det i kontrast med det modernare innehållet :) Men sorgen i den historien måste ju vara en av den största som hinns :/ Btw, så är Leonardo DiCaprio gullig^^

19 augusti
Tog mopon idag igen då^^
Modersmål x2 - Vi valde bok som vi skall läsa till kursen och så fick vi artiklar som vi skulle välja en utav och skriva en uppsatts. Vi får se men det kan bli kul.
Håltimme^^ gick till butiken med Lotte :)
Religion - Mera att skriva bara, vi har börjatr på en bok nu, haha, den blir bara tjöckre och tjöckre för varje lektion ;)
Fysik x2 - Tiden gick rätt fort faktist.
Konst x2 - Såå roligt^^ Vi kulle göra en perm till att lägga allt vi gör i :) Fick värsta choken där under lektionen också... x) haha
Stan som vanligt ;) Sen hem och gjorde inte mycke falktist :P Lite msn och sånt.

20 augusti
Kort dag idag :) Bara tre timmar, skönt som fan. Älskar fredagar helt enkelt! Börjar tio och slutar ett^^
Så först fick jag sova längre, medan stackars sara var tvungen att börja åtta :/ haha :) Körde iväg och kom precis itid, haha ;)
Engelska - Arbetade mycke i par och gjorde uppgifter och sånt.
Matematik - Förvirringen slutar aldrig :P Men en del saker börjar jag förstå åtminstone^^
Religion - Fortsätter att skriva massor men vi har bra lärare här med som gör det intressant. Hon kommer från indien :)
Sen sluta jag och vi stack hem efter en kort sväng på stan.
Hemma fixade jag mej och sånt för jag funderade på att åka iväg till ekenäs och träffa Larisza och som jag krivit så var det så det blev också men det skriver jag om senare, nu är det VEKLIGEN sovdags -.-

PS.
En dag, vet inte vilken när jag och Sara var på stan så satt vi på trappan till en butik och då kom "vakten" och sa åt oss att det inte var någon bänk... ärlit, vafan, vem stör det att vi sitter där liksom -.- MEn aja vi flyttade oss och satt oss på en riktit bänk. När vi satt där så körde en skitsöt kille förbi och moinade :) haha vet inte säkert att det var till oss men han såg mot oss och det var ingen annan i närheten så jag antar det, haha... och hoppas :$ haha ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, aj vi satt på en bäsk? :D



Kramiz <3

2010-08-26 @ 15:06:25
URL: http://saraora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0