Chokladrutor som försvinner :O

Åt just ärtsoppa :D och som efterrätt blev det chokladrutor, jag bakade ju här för några dagar sen :P

 
Börja med att vispa 150 g smör tillsammans med 3 dl socker, sen blandar man i 3 ägg


Så ska 4 dl vetemjöl, 4 msk kakaopulver och 2½ tsk bakpulver blandas


Sikta i mjölet omväxlande med 1½ dl mjölk


Mumms, haha, man kan nästan äta det såhär :P


Bräd ut på bakplåtsbekläd plåt, så är det bara att vänta, vänta och vänta (20 minuter i 175°C)

Självklart lyckas jag bränna den på mitten xD (men det gör inget)


Och så ska glasyren fixas, börja med att smälta 75 g smör


Sikta sen i 3½ dl florsocker, 3 msk kakao och 1 msk vaniljsocker och rör ihop tillsammans med 4 msk vatten till en jämn "smet"


Så är det bara att breda ut över kakan, strö över kokos och skära i bitar


Vänta tills det stälnar och sen NJUT! :D


Och efter att man bakat är man självklart tvungen att plocka undan efter sej :O kånstit... men som tur var hade jag varit så duktig att jag skölt av allt efterhans så att det inte skulle vara så kletigt och äckligt ;)

Dom blev skitgoda faktist :D

Det kånstiga var att när jag gick ut ut köket bara för typ en minut så försvann det spårlöst en bit :O Det blev ett mysterium svårt att lösa :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0