Iso Omena första juli :P (vadå sent inlägg xD)

New things happenings all the time... with benefits but also with disadvantage
tider förändras, både på gott och ont :P

Iso Omena var vårt mål föregåede torsdagen och Iso Omena blev det ;) Haha, dagen började med att mamma väckte mej eftersom vi skulle iväg. Först for vi hem och där stannade jag medan mamma for och registrerade bilen. Sen for vi in till stan, mamma förde tomflaskor och jag satt i bilen och läste xD Haha, sen iväg till Rita och dom, fort skulle det gå eftersom mamma redan tyckte at klockan var för mycket, haha. Där väntade vi en stund på att Rita skulle göra sig klar - sen for vi :)
Kriteriet för vår avfärd var ju dåligt väder vilket det var tidigt på morgonen men ju längre dagen gick desto mer visade sig solen och desto varmare blev det, bortsett från att det blåste rejält var vädret i princip perfekt men vi for som sagt endå :) På vägen läste jag Eragon, fantastisk bok <3 Så när vi hade parkerat och tagis oss in var det första vi gjorde gick till ett café, jag tog et skitgott kex och en tripp ;) sen började vi gå längs alla korrodorerm, i tur och ordning så att vi inte skulle missa något :P Hittade en del faktist. Först i vero moda en väska, kollade lite på den först bara men tog den inte, däremot sen när vi gick tillbaka längs samma korridor kunde jag inte låta
bli att kila in och kolla lite mer nog på den :D Jag menar den såg kanske inte ut att hålla så väldigt länge men den var snygg, billig och stor nog så att skolböcker och dylikt lätt får platts. Så fördelarna vägde över nackdelarna vilket gjorde att jag självklart slog till, hihi. xD
Så gick vi in i The body shop och köpte en body butter, valde först en med blåbär men sen gick mamma endå och bytte till hallon... hahaha xD
Sen in till Klicks en fuktkräm till ansiktet som tydligen ska gå in i djupet av porerna :P (bored köpt ansiktstvätt ochså av samma men tänkte på det för sent :/)
I JC fanns en del snyggt men det blev inte att köpa något.
Så H&m, hihihi, älskar den äffären ;) <3  köpte vita shorts, rätt mörk marinblå topp och en marinblå/vit randig topp som är ribbstickad. Fick ju ett presentkort till födelsedagen av Rita, det var tydligen 50 € på det! :O :DDD
Kapphal var vi också till, där köpte jag ett par örhängen och mamma köpte en rätt gullig blus :)
Seppälä var det sista vi var till, där köpte jag två hårbandsdiadem eler vad man ska kalla dem :) ett blått och ett brunt med nitar på ;) (och så ångrer jag att jag inte tog ett par örhängen för 1€ :P)
Annrs var vi till några glasögonaffärer för mamma ska skaffa nya :P
Marimekko var vi in i ett varv också, dyrt som faaan men vill ha "penal" därifrån 11,90€ tror ja -.- (inge köp)
Fören vi for hem for vi till Hesburger och åt :) Tog en Juusoateria ;) Jummie!

Inköp:




Vita shorts och randig topp från H&M <3


Mörks marinblå topp och vita shorts från H&M ;)


Väskan från Vero Moda <3


Man kan använda den som med det korta axelbandet/remmen...


... eller med det långa :)


Så dom två hårbanden från Seppälä :D


Haha, förlåt för om patetiska minerna men så där ser dom ut på i varje fall :)


Älskar dessa örhängen från KappAhl :D


Fuktkrämen ;) haha

Så bar det av hemmåt igen, förde hem Rita och så for vi till butiken, Masa, och köpte balsam, hårspray oh tuggummin... vilken blandning.
Så via posten (såg skitsöt kille utanför ;P) och såklart ner till Båsa sen :P Satt och väntade på att maten skulle bli klar för pappa stog och grillade så sen när vi ätit for jag till Robin och Api men där hann jag inte stanna länge fören vi bestämmde oss för att åka och bada :) Api åkte med mej på skotern (haha tog en evigehet innan mamma kunde bestämma sej om det var okej att jag tog henne, asså hon ifrågasatte inte mina körkundskaper utan var bara fundersam ifall Apis mamma skulle ha något emot det eftersom hon inte får åka med Robin heller :P Men till slut gav hon med sej :P). Heidi och Linda stod där och fiskade med rockar på så det kändes lite underligt att vara där bara i bikini och sen hoppa i vattnet för jag menar behöver dom rockar tyder det ju på att det är jävla kallt vilket jg inte tykte att det var i och för sej :P Hahaha :P Hoppas massa där från ett ställe också :D sen for vi hem (Vilken underbar familj man har o_O').
Mamma kom på datorn och skulle kolla på nogot program så jag läste det sista i Eragon. Striden :) Det var sååå spännande :O Underbar bok! <3 Helt fantastiskt kriven asså, författaren Christopher Paolini måste helt klart var ett geni :D Så satt jag en stund vid datorn och kollade på nya bloggdesigns, eftersom jag funderar på att byta, hihi.

Btw. Nåååns.. FB (relations-) status förändrat ;) (Men det har ändrat tillbak igen nu :( buhuu, haha :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0