Mobbning - något så fruktansvärt som inte borde finnas över huvud taget!

Just nu är jag väldigt trött eftersom jag har suttit uppe halva natten och pratar med en typ via msn, vi började snacka och det ledde till att vi till slut var inne på ämnet mobbning, den mobbning som personen i fråga utsatts för :/ Inte läge att bara sticka med andra ord.. jag lyssnar gärna och är glad att denne anförtrodde sig till mej så pass mycke att jag fick höra hela allt ihop liksom så jag ska verkligen inte klaga :) Men sömni är jag för det :P

Hittade en fin bild på We♥it när jag sökte på just mobbning:
Heart_throb_by_mythchan_large
Hämst att säga att den är fin egentligen med tanek på att mobbning är något utav de mäst fruktansvärda man kan utsätta någon för ifall du frågar mej :/ Men bra gjord är den i varje fall :)

Vet ine om jag bör berätta detta men eftersom jag inte nämner några namn (och inte kön heller för den delen) så tycker jag det kan vara förlåtligt..? hoppeligen. Men ja, det värsta var ju inte själva mobbningen utan det var personens vänner som inte stod upp för henne/honom och inte sade ifrån utan bara stod tyst och såg på :@ Jag blir nästintil förbannad bara av att höra det :O Inga riktitga vänner om ni frågar mej... Om en person jag brydde mig om skulle utsättas för mobbning skulle jag lätt säga ifrån!
jag kan liksom inte hata mobbaren bara tycka illa om för den person som gör något sådant mot en annan kan inte må vidare bra själv utan behöver hjälp... De närmaste vännerma brukar va de som mobbaren vill visa sej tuff inför så att dom inte säger ifrån arr förståeligt inte förlåtligt men förståeligt liksom.. Däremot dom utomstående, dom som är fullständing medetna om vad som pågår men inte är modiga nog att göra något, att säga ifrån, det är förfärligt, hur kan man se på när någon/några i princip försöker förstöra en annan persons liv!!? :O Det gör mej otroligt upprörd, fast som sagt - ennu värre då de vänner man trott ska stå upp för en vad som en händer, lyssna om man behöver prata och alltid finnas där för en sviker... Det är ett svek värre än något annat :(

Jag har själv aldrig varit med i en situation där jag har varit utomstående och sett mobbning så jag kan inte veta säkert om jag skulle göra något åt det, som det ser ut och känns nu VET jkag att jag skulle säga ifrån men kan ändå ldrig vara säker... när det verkligen gäller kanske jag skulle backa ur, jag tror inte det, men man kan aldrig veta i förväg. Jag menar skulle det vara en villt främmande person som skulle bli utsatt så vet jag inte om jag skulle gå emellan, skulle nog berätta åt någon mer som tillexempel en lärare om det var i skolan, en chef om det hela gällde en arbetssituation o.s.v. men gå emellan... hmmm... vet inte säkert.
Det närmaste en sådan situation jag har varit var.. det handlade inte direkt om mobbning men det var så att jag har en kompis, det finns en person hon absolut inte tål, nästintill hatar tillpch med och det är ömsidit från hans sida, så ja, do hatar i princip varann båda två.. Jag gick från stranden med hon min kompis och så kom han och några av hans vänner cyklande, först började han skrika nått (minns inte så bra, det var nämligen flera år sedan) och det lutade med att han slängde en käpp i sidan på henne - hårt så det tog förmodligen riktit sjukt, då brast det för mej, jag frågade av honom vad hon gjort honom för att förkäna det där men han ville inte svar utan sa att jag skulle fråga henne och så stack dom... Stackaren har varit rädd för mej sedan dess x) Haha, men gjorde ju det inte för att va elak, utan frågade bara för att jag ville veta.. jag har inget emot honom som person liksom, han kanske är en snäll och glad kille egentligen, tydligen med rätt dplig självkännsla men ja... Jag undrar fortfarande vad han hade för motiv... får nog aldrig reda på det i och för sej så det är nog ingen ide att jag funderar men skulle endå vilja veta liksom :/ För man gör bara inte så! Asså, jag kan inte säga att hon beter sej särskillt bra mot honom heller, men hon har aldrig utsatt honom för fysiskt våld i varje fall... som tur är. Dom har helt enkelt något outrett (haha, var tvungen att kolla stavningen i SAOL xD) och det är väl lite synd men inget jag kan göra någontling åt :P

Haha, något utav det råddigaste inlägg på länge, speciellt den sista delen så dan ni bortse från eftersom jag kanppt förstår vad jag menar själv :P

Nu säger jag hejdå med en liten hälsning (även denna tagen från We♥it):
Tumblr_l46qxsjqhn1qbdim5o1_500_large
Later<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0