Mokkula på prov

Måndag den 7 juni

Hade suttit uppe lite för sent dagen kvällen innan, suttit vid datorn och sett på tv. Men vaknade endå inte såå väldit sent, typ vid tiotiden skulle jag tippa på. Åt en smörgås, hoppade i duschen och så gjorde jag mej klar. Packade färdigt allt sen, asså guud vad mycke tavara vi skulle ha med oss :P Men fören vi for ner till stugan blev det att sticka till stan, handla och uträtta andra ärenden. Först for vi till Säästö pörssi, därifrån skulle mamma ha tvål åtminstone men det blev lite andra nödvändigheter på samma gång och så lite onödiga saker också... om man kan kalla kläder onödiga för det tycker inte jag egentligen men aja :P Köpte i varje fall allt från barnsidan... :O brukar verkligen inte göra det, hade inte tänkt köpa egentligen men bestämmde mej gör att prova endå och gillade allt massa så :P Det blev ett par halvlånga simshort för 7,99€ Lila med vitt mönster i form av blommor och en blå topp för 5,99€ Provade ochså ett par grå leoparsmönstrade leggings som jag kanske köper senare, blev inte nu för dom känndes lite konstiga, vi får se, dom kostade bara 4,99€ så :P Så provade jag en t-skjorta också, neonfärgad i serise, såg skitbra ut mot solbrännd hud, skitfint :D Men tyvärr så anväder jag inte t-skjortot så mycket och dessutom fanns det bara storlek 158, jag menar den gick bra på mej och så men hatar när det är "spänt" upp i armhålorna :P Det känns obekvämt och jobbigt, vi får se, finns den kvar senare kanske jag köper den. Minns inget exakt pris men runt 7€ antar jag :) Dessutom köpte jag ett par lila skor :) Skitfina och bara 4.99€ :) (det är ju bara såå löjligt att dom har såna priser, varför inte bara skriva 5€? Tror inte att det är nått vidare säljartrick endå så det är bara irriterande :P). Så körde vi in till stan igen. Gick till ett par butiker och frågade om mokkulan, det blir endera Elisas Saunalahti eller DNA. Vi har en Elisa på prov just nu och får DNA någon gång i början av nästa vecka, men jag tycker att det här fungerar väldigt bra så som det ser ut nu blir det denna :) Får prova den andra fören vi bestämmer oss bara :P Det enda är att det här 3G varierar så mycki i om det funkar eller inte så jobbigt om det stärvar hemma sen men vi får hoppas på det bästa :D Sen var det dags för matbutiker :P Jag köpte inge godis :O En glass däremot men vi säger att det inte räknas, hihihi. Vindruvor också! :D <3 jami-jami!


Shorts!! <3 Haha undra inte hur jag har händerna för jag har ingen aning... Det är Api som har fotat och hon är inge vidare på det alla gånger om jag ska vara ärlig :P Hon skär av benen på alla hon fotar typ på vart ENDA foto! Det blir inge snyggt då :( Dessutom fattar man int att hon tänker fota fören det är för sent så sen när man sir på kameran efter att hon ha använt den har man bilder på folk med helt sjuukt kånstiga miner x)


Tycker om dem massa :) Färgen<3 Mönstret<3 Materialet<3


Toppen är så gullig :) (Och jag har fingrarna underligt... - igen)


MAKE SOME THING COOL ;)


Det där på ryggen lyfter den ennu mer :) Föresten ser man ränderna av solen som jag fått på axlarna rätt bra på den här bilden x)


Jag trodde inte att jag skulle passa i såna här skor men när jag provade dem tyckte jag endå det x) Ne men asså dom är skitfina :) Mina lila skor<3


Sötnosar ;)

Så sprang mamma in i banken ett varv fören vi for hem efter djuren och alla kassar :P Elvira i en pafflåda på golvet med en handduk till hälften över sig för hon gillar inte att åka bil, hon läger sej bara platt ner :/ Katten var i en bur uppe på sätet, eftersom jag tog mopo var det här enda sättat att få med dem båda för om man inte håller i katten kryper den omkring och sen... pissar :S Usch, aja, mjaua lär den ska ha gjort hela vägen åtminstone enligt mamma :/
Mamma kom såklart fram före mej men väl framme började jag lasta ur bilen och packa upp :P Vi har ont om skåp och hyllor här så min lösning för garderob blev en stor, blå, blommig kappsäck som får stå i en knut :P Inte det bästa men funkar bra, haha, det gäller att vara uppfinningsrik ;)
Så kom mofa hit och han ville till Barösundskafé. Asså en sån tjatig typ, gnällde så mycke så jag inte ens hann ta på långa byxor fören vi stack... vilket ledde till att jag höll på att frysa ihjäl... :S Och inte blev det något nyttingt besök heller - dagens andra glass :$ Pingviini tutti-frutti laku mix tuutti<3 Det är min absoluuta favorit ;)

Pingviini, Frutti-Laku Mix<333

Föresten så frågade jag då sen när vi sku fara om dom behöver någå hjälp där i sommar, tyvärr var jag för sent ute eftersom dom redan hade sommarjobbare där men hon tog min nummer endå ifall att liksom :D typ om den/dom andra inte kan komma eller något så då ringer hon till mej :)


Barösunds färjan :)


Ängssyra :)




Blåstång, hihihi :P


Fiint :)


Vackert :)


En larv på min topp :D


Är inte dom lite för unga för att sköta en båt?! :O haha nånej x)


Robin leker ninja... haha

Så när vi kom hit igen så stack vi ganska direkt till grannarna för dom har precis fått hundvalpar. Dom är ungefär en vecka gammla och har inte öppnat ögonen än, såå gulliga<3 ;) Hundarna är va rasen Siberian husky :)


Söta Bella :)


Geir :) Sjukt coolt med olika färger på ögonen :)


Geir igen :) Det är föresten han som är pappan till valparna :)


Pusi-pusi <3


Nara, hon är så fin, har lite rolig form på ansiktet men endå såå söt :) Det är hon som är mamman.


Sååå liten ^^


Naaaaaaws!<3 :)


HAHAHA! Robin fightas med utblommade maskrosor.... x) Go-Go

Annat vi gjorde vara att vi hoppade på studsmattan lite och sånt men så va Robin tvungen att sticka så att han ork upp imorronbitti, skulle nämligen kruisa hela dagen med en kaveri så :P Api kom i varje fall till mej en stund och efter att hon stuckit blev det dator för min del.


Datanörd ;) Haha :D

Det här blev ett jävla långt inlägg x)


Kommentarer
Postat av: Oraheimo!

Coola bilder :)

2010-06-10 @ 13:48:26
URL: http://saraora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0