Glass och andra små händelser ;)

Torsdag 27 maj

Min morgon började med att jag steg upp och hoppade i duschen. Så gjorde jag mej klar och sen (?) kom Sara. Vi åkte skoter och jag råkade köra lite mysko där på ett ställe, det värsta var ju att killen jag nämnt förut (som Karis sötaste kille ;) honom träffade vi föresten på senare på dagen också xP). Haha, men whatever, bryr inte mej men kändes bara lite dumt liksom :P

Så första timmen engelska där vi såg vidare på filmen som vi började, med förra gången, ”American pie – Band Camp”. Sen gympa två timmar, vi spelade vollyboll inomhus. Den andra klassen vi brukar ha tillsammans med var på klassresa så det var bara vår klass och specialklassen (två personer xP). Det var skitkul! :D En av dem som inte går i vår klass är alltid så kiva att spela med för i motsatts till många andra så blir han aldrig sur eller något över att man missar bollen eller liknande, till stor del beror nog detta på att han är så van med att alltid vara mycket bättre än alla andra :D (när det gäller sporter :P) Haha :')
Samhällsläran var tråkig som vanligt. Läraren skickade ut en elev direkt och motiverade det som att han alltid gnäller så mycke och att hon inte orkar höra på det nu de sista två samhällslära timmarna ur vår högstadietid... weird. Sist hade vi dubbeltimme finska, första timmen satt vi i datasalen och förberedde en presentation – USCH – om fem saker vi gillar och med några ord beskriva varför vi tycker om dessa saker. Jag fick bara ihop till fyra saker och skrev om musik (musiikki), sommar (kesä), hund (koira) och kompisar (kaverit). Timmen efter skulle vi stå inför klassen och presentera men alla hann inte och jag var en av dem... tur var väl det men skulle varit skönt att ha det undan för nu är jag tvungen att ha det på måndagen iställe.

Efter skolan blev vi och babbla en stund med Bello sen stack vi till butiken och köpte glass ;) Där såg vi gullig kille ;D som sen när vi satt utanför och åt våra glassar kom ut med typ en pizza eller nått i handen som han åt på, han smilade och sa typ ”hyvä” (god/bra) till mej och syftade på det han åt x) Gullit, gullit ;D
Sen körde vi hem :P Hemma lekte jag med PhotoShop ganska länge och ”msn:ade” med Nikke samtidigt :D (lite med Nette också). Så började jag förbereda för modda-presentationen jag har idag... Tog längre än jag tänkt men aja x) Sen såklart ESC semifinal 2 :D Som sagt så kom dom bästa vidare :D


ISRAEL! <3 Milim sjöng fiint!


CYPERN! <3
Jon Lilygreen :)

Självklart satt jag och Nikke och kommenterade allt och alla. Han tyckte själv att Israel var värdigt bra :) Efter det var det bara att gå och lägga sej :P Men var först tvungen att välja utt ett stycker ur boken till min presentation som jag ska läsa högt. Boken heter ”Liv & Lovisa” och är skriven av Emma Granholm



Kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0