Plugga författarnamn...

Måndag 29 november
Det skulle varit väldigt skönt att få sova lite extra men upp och till skolan är det som gäller bara. Så jobbigt var det föresten inte. Samhällsläraprovet började åtta och så satt jag där i närmare en och en halv timme och skrev konstant. Var nästan lite rädd för att inte hinna skriva klart ett tag där men det gick nog bra :P Provet i övrigt gick också helt okej tror jag.
Sen modersmåls förberedanse och efter det fick vi ut finskaprovet... Kan bara säga som så att jag är tvungen att omtenta det. Fuck! Jaja kjag får väl trösta mej med att skalan var sträng men känner mej endå rätt dålig. Å andra sidan har jag alltid varit urusel på finska såatt det var väl helt förväntat egentligen :P
På tal om det blev jag nyligen upplyst om att det skrivs "mäki haluun" eller "mäkin haluun" och inte "mäki haluu". Tack för upplysningen i varje fall :) Om man däremot ska vara helt gramatiskt korret heter det väl "minäkin haluan" tror jag men som sagt jag vet inte :P
Sen tyckte någon också att jag inte borde skriva på finska om jag inte kan det och jag är fullt medveten om att jag är sjukt dålig på det men jag gillar språket i sin helhet och tycker det är kul att försöka snacka det trots att allt blir fel, haha :) Jag menar hur ska jag någonsin lära mej om jag aldrig har någon kontakt med det eller försöker. Så därför väljer jag att hellre skriva fel än att inte skriva alls :D
När jag kom hem somnde jag efter att ha tagit en joggingtur.. Väldigt kort sådan dessutom, lat som man är, höhö. När jag vaknade ungefär två timmar senare fick jag värsta stressen över att jag borde pluggat till provet istället. Började läsa lite, det var ganska enkelt egentligen men svårt att komm ihåg alla författarnamn och vilka böcker de har skrivit. Sen dator en stund och senare tvingade jag mej att plugga ennu lite till eftersom det kändes som att det behövdes. Fören det blev sovdags kollade jag på tv och så läste alla författarnamn ennu en gång så att kanske något skulle fastna :)

PS.
Min käre kusin (alltså Robin) är extremt udda... Han var och äta sekert tre gånger under de timmar vi spenderade i Ikea... Haha :D

Kommentarer
Postat av: jau

Man behöv int skriva minäkin haluan för att så sejjer man int i verkligheten. Men mäki haluun eller mäkin haluun sejjer man men mäki haluu e typ som kiss haluuu eller emilia haluu. Mäki blir typ som ett namn. BÄTTTRA DEJ !!!!

2010-12-01 @ 19:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0