Författardag...

Tisdag 9 november
Började dagen med två timmar modersmål. Det var kul för vi höll på med att skriva en uppsatts, hihi. Satt bara och stira på pappret den första halvtimmen men sen kom jag slutligen igång och då löpte det på rätt bra. Klockan elva (om jag minns rätt) börjde någon så kallad författardag. Vi fick först träffa en författare som malde på om en bok han läst som handlade om en drottning som först aldri hade läst en bok men tillsist blev en riktig storläsare.. Såå himla ointressant och han tycktes babbla i evigheter -.- *Äntliiigen* var det första man tänkte när det till slut blev paus. En halvtimme senare satt vi återigen i samma klassrum och lyssnade på en annan gubbe. Denne var som tur var lite intressantare att lyssna på men gud så skönt det var när det slutligen var klart. Sista lektionerna finska. Finska är faktist rätt okei egentligen om man bara skulle kunna något vill säga :)
Efter skolan for jag med Nette till Canny där hon köpte en tröjja. Jag orkade inte prova något utan gick bara lite där.
Hemma blev det igen det vanliga, tv och dator och så förökte jag läsa lite i boken också. Där sen mer mot kväller blev det strömmavbrott.. Visst är det rätt mysigt att bara tända lite ljus och så för det blir ju liksom inte av annars men sammtidigt är det ganska enerverande ibland att inte ha någon belysning från lampa.. Speciellt eftersom jag just då höll på att försöka städa lite eller ja.. reda upp i en låda var det väl mera men endå. Så bestämmde jag mej för att läsa i boken så börjar med det med då kommer ju strömmen självklart tillbaka just då så att jag ju bara var tvungen att testa få igång datorn.. Det lyckades men den hann vara på i typ fem minuter sen for strömmern igen och på det här viset höll det på ett par gånger innan strömmen äntligen stannade kvar.
Fixade lite och så var det bara att sova då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0