Vindruvor är underbart gott<3

Torsdag 4 november
Dagen började med två timmar biologi men sen hade vi inga fler riktiga lektioner eftersom det var temadag. Med temat droger. Rätt intressant men det mesta visste man ju redan så det var lite trist att lyssna på. Av den inlädande föreläsningen minns jag i pricip inget eftersom jag slösade den tiden med att säga "pupu puhu (paljon paska)" men Cassu och flina som åsnor för vi tyckte vi var så himmla roliga ;)
Sen fick man välja till vilken "station" man gick och vi valde först att se en film som hette "Tilda". Den handlade om en tjej om åkte utomlands en tid till england och bara ett par dagar innan hemresa var hon på fest, tog överdos och dog.. Asså okei det var inge fel med filmen men dom fick det att låta som att det inte alls var hennes eget fel ungefär utan bara en tragisk olyckshändelse (?!) Ärlit liksom, tjejen har aldrig tagit droger förut sen har hon två olika saker och dessutom mer än vad som är "vanligt/rekomenderat". Det kändes lite plastigt om man säger så. Sen efter maten gick vi till en station som behandlade info om alkohol och cannabis. Jag hade förväntat mej att få veta mera om själva drogen inte allt dedär gammla som han har hört så många gånger om vad som kan hända med mera.. Men det var endå rätt kul för fick svara på frågor om alkoholvanor och en massa. Men det gick elektroniskt så sen fick man se hur många precent som hade svarat vad :) I och för sej så gjorde vi detta också under nian någon gång men ja... roligre än vanliga timmar åtminstone, hihi. Sen fick vi sluta redan klockan tre. Katten var inte i skolan idag.. yhyyh :(
Efter skolan gick jag, Sara och Cassu ett va snabbt till butiken fören vi tack hem.
Senare var det att sticka iväg till skolan igen eftersom det var föräldramöte och vi hade lovat att vara där och koka kaffe. Lite halvtråkigt men samtidigt rätt kul att kila omkring inne på lärarrummet och så med Sara^^ Och så kompencerades ju allt genom att vi fick äta goda kex och mockarutor. Sen föråt jag mej på vindruvor.. Vet inte vad lärarna tyckte om att jag stod å tryckte i mej oavbrytet.. hahah. Försökte göra det så diskret som möjligt menatt man vet ju inte hur de lyckades. Strunt samma.. jag tyckte jag var värd didär vindruvorna för fan ;)
Efter det gick vi i några butiker ennu så det var kul. Tyvärr var det inte mycke till liv i stan så vi såg typ inga intressanta människor men.. struntsamma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0