Grekiska namn vimsar runt i min skalle..

Tidigare var Sara här en stund och vi läste på prov, fotat, babblat, åt glass och massa, hihi<3 När hon stack satt jag en stund på datorn för att sen fortsätta läsa :) Kom äääntligen igenom allt och började skriva ett inlägg då telefonen ringde och det var ingen mindre än Jokke. Så han kom efter mej och så vi for hem till honom. Kollade på Salkarit och så. Sen in till stan en sväng, träffade några av hans vänner. Hem till honom igen efter det och så när jag var tvungen att sticka följde han mej eftersom han skulle ut med hunden samtidit :)
När jag kom hem var det att försöka prenta in lite grekiska namn som jag inte lyckats med helt i och för sej... haha.
Ärlit.. hur ska man komma ihåg tillexempel att de fyra kändaste dramatik författarna under antiken hette Aiskylos, Sofikles, Euripides och Aristofanes och dessutom komma ihåg vad dom har skrivit och vad de handlar om.. :S Andra namn jag borde lärt mej är Sapfo, Dante Alighieri, Giovanni Boccaccio, Guy de Maupassant och Anton Tjeckov.. Som ni fattar så snurrar min hjärna redan av dedär namnen och så finns det en hel hop till...
Nu ska jag snabbt kolla igenom det en gång till och sen sovaaa!
Gonatt!<3

Kommentarer
Postat av: Saraaaaa

Jo, ja blev o så vimsig att jag också skulle ha skrivit Gärna istället för Hjärna :D

Hahahhaha, sry. Måste vara lite elak ibland <33

2010-10-07 @ 10:23:59
URL: http://saraora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0