En söt liten groda

Fredag 22 april
Vi åkte till Båsa sen. Påväg ner ångrade jag så att jag inte tagit med kameran eftersom solen lös och vi såg en massa svanar som stod på en åker. Relativt nära vägen dessutom så skulle ha fått "närbild". Så en sjö där isen var halvsmulten på och ljuset från den strålande solen speglade så fint. Men nejdåå, självlart skulle jag råka lämna den hemma just idag -.-
Väl i stugan funderade jag först på att sticka till Ela men så skulle jag vänta på mat och visste inte hur länge det skulle ta så det blev det inget av. Satt istället på trappan (mer en altan) men musik i öronen och solens strålar värmande i ansiktet. Så skönt! Till slut blev det så varmt så jag var tvungen att kavla upp byxbenen och ta bort tröjan men såfort solen gick i moln bara för en liten stund blev det kallt.
Vi åt en påskmiddag bestående av mammas goda hemlagade sill och potatis :P Satt i solen en stund till och sprang sen omkring och fotade (bad nämligen pappa ta med kameran när han kom lite senare). Bland annat årets första groda^^
Så kom vi hem redan lite över fyra, kändes som att klockan var mycket mer. På hemvägen stannade vi vid sjön men det hade blivit mulet så det var inte alls lika fint. Svanarna var inte kvar dom heller.
Efter att ha suttit här en stund stack jag ut på en joggingtur. En ganska långsam sådan i och för sej men det var sjukt skönt :)
Tog en snabbdusch och sitter nu här igen.

Imorgon är det påskmarknad så dit ska jag med Sara men vet inte när. Det är från nio till fyra. Men oavsett så ska jag nog sticka och sova snart för är sjukt sömnig idag också :)




Man kan inte säga annat än att dessa små krabater är sjukt söta<3 Jag tycker grodor är så himla fina på något underligt vis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0