Händelserik dag :)

Måndag 25 april
Sista dagen på påsklovet.
Sara kom hit vid halv två tiden. Vi låt ute på terassen i solen och läste så nu har jag läst halva min bok till modersmålskursen. Och så babblade vi självklart massa :) Ränderna på ryggen syns inte så mycket mer för det jämnades ut lite idag då jag hade bandlöst på dej.
Så orkade vi inte ligga där ute mer utan kom in och satt här en stund. Men bestämmde oss sen för att sticka på en länk. Skitskönt att springa i bara shorts och topp<3 Gick dessutom riktigt bra idag, var inte alls så tungt när man var två och snackade lite under tiden. Vi sprang till svedja-träsk och så ett varv via Sara på en riktigt kort drickapaus. Hem till mej igen utan att stanna eller gå en enda gång, det trodde jag inte :P
Sara gissade på att det blev 4-5 km så får tro på det för själv har jag INGEEEN aning :P
Hemma igen stack Sara nästan dirket och jag började se en film men så ringde Nette och behövde mej i ett fotoprojekt så då var jag tvungen att agera modell... Usch, hoppas verkligen att inga andra än de i skolan som ska bedömma hennes arbete får de det :O Hon hade en kort text som hon skulle visa i bilder men hon hade inte så mycke tid på sej att fundera ut hur det skulle vara, trots det tycker jag vi lyckades få fram budskapet rätt bra.
Jag var dessutom iklädd något lite indieinspirerat med fjäldrar i håret och stuff så de som körde förbi och såg mej kyttade nog lite underligt :D Så när vi skulle ta en av bilderna skulle jag klättra upp på ett väldigt gammalt och ruttet staket och visst gick det bra upp och att stå där men när jag skulle ner... det misslyckades rejält, den "bjälken" jag hängde i tog med sej spikarna ut från de murkna trädet det var fast i så det sa kabooom... Dessutom var där en glasruta lutad mot som föll tillsammans med mej och jag landade på den. Sönder gick den men underligt nog fick jag inge glas i mej bortsett från ett litet sår på baksidan av vaden som jag inte ens märkte då mej såg senare att leggingsarna jag hade på hade blivit nerblodade och fått ett hål. Man kan väl säga att jag hade tur :D Så sprang vi omkring med en spegel i skogen också... Tufft! :D
När hon sen stack hem åt jag och tvättade ansiktet. Nu sitter jag och ser på en film men den är slut om bara ett par minuter och då blir det bums isäng!
Skola imorgon då efter fyra dagars uppehåll och åtta börjar jag ännu till.
Dröm söta drömmar<3

Några fina bilder som jag hittade på weheartit med indieinspiration (egentligen indian) :)

Tumblr_lk2i06yfte1qj3mdgo1_1280_large

Tumblr_liudhucaqt1qhdf3ho1_500_large_large

Tumblrlfjrm37nld1qe8wmx_large
Wow! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0