Faces 2011<3 Del 1

Lördag 30 juli
Vi hann knappt vakna ordentligt innan Nette var här :P Stack ut på stan, satt med Basti en stund utanför Masa. Han stack och vi satt kvar en stund. Så kom det en man och ställde en fråga, helt vänligt men han belv totalignorerad av den ena (?) och frågan ställdes på finska så jag förstod ju som vanligt inte (xP) utan fråga vah? Men han hann aldrig upprepa frågan innan den andra börjar skrika på honom (?!). Kom igen liksom, det var bara en fråga... Betydligt oartigare att stå och skrika på en främling :/
Så blev Ela hämtad och jag och Nette for till Kpk och köpte pizza, åkte hem till henne och åt, mumms^^ Hon packade ihop lite innan vi gick hem till mej igen. Jag gjorde mej klar och så efter en stund hämtade Veka oss :)
Hon hade en sovsäck med till mej eftersom jag var smart nog att glömma min i Båsa... huuups :D Och så åkte vi till Gumnäs. Förde våra saker dit var vi skulle sova. Nettes styvpappas föräldrar var det väl :)
Skyndade sen fort till området och äntligen inne började vi vandra omkring, spana in området och människorna. Såg en del jag känner, eller mera vet vem är men de försvann sen plötsligt.
Vi lyssnade på bra musik, bland annat Juha Pekka Tapani Heikkinen så nu har jag hans skiva också^^
^^ (Suddigt, beklagar men tog inte min kamera med utan allt är taget med en vanlig digitalkamera)

En massa intressanta incidenter fick vi vara med om, intressanta samtal med roliga människor och annat. Försäljare och annat okännt folk, Pinja och så träffade jag på Frey en stund. Två killar erbjöd sig fota oss (resulterade i fotot på mej och Nette två inlägg tidigare :D) när vi stod med kameran i högsta hugg. Det var två skittrevliga afrikaner men jag kommer inte ihåg vilket land de kom ifrån. Ena var i varje fall sjukt lång^^


När vi sen gick hem (lite väl tidigt tyvärr men de vi sov hos orkade inte stanna uppe så länge utan vill sova så :) Mångade började dessutom dra sig mot "krogarna/uteserveringarna") träffade vi två ursköna killar från Lovisatrakten någonstans som hade som planer att smyga sig in på området under natten. Vi stod och snackade med den en stund, snygga var de också :) Ena hade gulligt, ljusbrunt krullhår på skallen, brunbränd hud och ett ständigt oskylldigt och vänligt ansiktsuttryck den andra hade kort blont hår, stylat så de stod rakt upp och glasögon, i vilka han passade otroligt bra (jag säger inte att glasögon är fult utan bara att jag tror denna killen inte skulle sett fullt lika bra ut utan, fast det vet jag ju å andra sidan inte :P). Så stack dom iväg över åkrarna och vi gick hem. Åt lite, snackade om kvällen som gått och så försökte vi sova. Men fönstret var uppe och man hörde de förbipaserande tydligt så det var liksom intressantare att tjuvlyssna lite på dem :D Nån satte sig tillochmed i dikeskanten utanför en stund.
Men tillslut somnade vi endå trotts ljudet och tur var väl det, vi skulle ju orka med dagen efter också :)


Söta Nette<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0