Faces 2011<3 Del 2

Söndag 31 juli


Temat för iår, Viva La Difference.

När vi vaknade gluffsade vi i oss ett morgonmål och tog en snabbdusch innan vi lite före tolv skyndade iväg mot facesområdet igen. Vi gick omkring en stund innan Edvin kom dit. Kan hängde på en stund, vi satt och lyssnade på något band och så men så skildes vi åt. Jag och Nette gick ner till strandscenen för att kolla vad som spelades och så råkade killarna från kvällen före (de som smög sig in) vara där så satt med dem, snacka gick inge vidare eftersom man inte hörde varann så vi gick upp och dansade som idioter istället, mycke roligare :D Men inte långt därefter feidade de. De gick förmodligen till någonn uteservering till vilka vi inte slapp -.- Haha, så träffa vi på brorsan (halvbror rättare sagt men det är ointressant :D). Han jobbar där så vi gick en rundtur med honom. Kollade in campingen, fick se hur de hade de "backstage" och sånt. Rätt skoj^^ Men så var edet dags för The Capital Beat att spela så vi fick skynda oss dit. Riktigt bra var de<3 Efteråt gick vi några rundor igen i väntan på Jukka Poika. Hem dit var vi sov hann vi också en sväng, Nette skulle byta skjorta och så åt vi.
Mätta och glada gick vi och lyssnade på Jukka Poika. Alla var som galna och stod och studsade omkring, där mitt i stod vi också men mot slutet slapp vi framåt så vi stod längst fram med Pinja och hoppade^^ Sjukt bra feelis!
Redan sextiden tog allt slut och alla började dra sig iväg. Vi satt kvar med brorsan en stund men så gick vi också. Tackade för oss och Nettes mormor hämtade oss. Väl där fick vi glassa :) Med smak av tjära :O Men det var riktigt gott^^
Mamma hämtade mej lite senare och vi kom hit ner till Båsa. Jag var helt slut och stack och sova direkt.


Den killen har en grymm rygg :O Så tatueringen och den bruna hyn till... Så snygg! :D Och den lilla killen är för söt. En t-skjorta så stor så den mer ser ut som en klänning, men vill man ha en faces t-skjorta och är sådär liten får man nöja sej med "lite" för stor storlek^^


Blev man sömnig kunde man ta en tupplur :)


Eller varför inte ett dopp för att svalka sig? :) (Ljuset föll så fint på bryggan där ute. Mulet runtom och bara som en ljusstrimma mer på de där paret).

Faces var en utav de bästa händelserna på länge och nästa år kommer bli ennu bättre. Dels är jag 18, dels blir det mer och mer kännt för varje år så det kommer mera folk. Förra året var det 5000 besökare har jag för mej att jag läst, iår hoppades man på 6000 men de kom hela 8000 människor dit! Och dels så ser dom ju vad so funkar och vad som inte funkar och kan förbättra till nästa år. Tillexempel att ha sittplatser framför scen var ingen höjdare eftersom människorna blev mer stela då och lika många vågade inte stå där och dansa men å andra sidan var det ju bra för de lite äldre besökarna :) De hittar nog någon smart lösning.

Förresten stötte jag också på en stirrig typ... Asså det var som om jag hade en smutsfläck som täckte typ hela mej för han stirrade hela tiden. Okejdå, visst tänkte jag så jag hälsade på honom sen, han svarade i och för sej men däremot dagen efter när jag såg honom kollade han snabbt ner i makern när vi kom i närheten... Vafan va vitsen med det då kan man ju undra? -.- Dessutom råkade han hela tiden vara på samma ställen som vi. Lite weird men sammtidigt rätt humor :P


Haha!^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0