Karisnatten 2011

Efter en tråkig torsdag bestående av jobb och lite café häng med Ela och Manda och för lite sömn trots att jag gick och lade mig otroligt tidigt var helgen då äntligen här.

Fredag 29 juli
Åkte på jobb, chefen hade trott att jag inge skulle komma men jag behövdes som tur var så kom inte i onödan utan "räddade" dem typ istället eftersom det fanns en massa att göra :P
Körde hem och satt på datorn en stund innan vi åkte upp till Karis. Ela följde med hon också.
Så innan vi stack till stan tog jag en dusch och så gjorde vi oss klara.

I stan träffade vi en massa roligt folk. Först Laura och Sarah och Matte (två av hennes vänner), gick till ängen med dem och dit kom också Sebbe förbi en sväng. Lite senare anslöt sig Nette och Edvin också. Det regnade så vi vandrade iväg till lågstadiet :) Nette stack hem nästan direkt och Ela feidade iväg med Pinja. Så träffade jag Janet, hon och hennes vänner hade kommit hit enda från Kyrkslätt, snacka med henne en stund men de skulle till Ekenäs sen så de åkte iväg.
Så träffade jag Robin och "gänget". Line, en skönsjungade tjej från Esbo var också med dem och fan vilken toppen tjej hon är :) Hängde mest med dem resten av kvällen.
Träffade självklart också en massa andra fina människor, till exempel Larisza och hennes vänner, Sebbe igen, Janet en stund till, Jenny (Henne har jag inte sett på sjuukt länge :O), Simon som hade en sjukt gullig schäfervalp med sej, många av Elas vänner och så en hel hop till. (Sara var på nån tävling så henne fick jag tyvärr inte alls se).
Så började Ela må dåligt. Jovisst det var inte det lättaste att skaffa vatten men Line följde med och lyckades gjorde vi och så efter en stund mådde hon bra igen :)
Robin och de andra stack hem sen så jag och Ela gick bara en runda där innan vi gick hem till mej. Eller skulle gå hem till mej men så låg något fyllo på gatan som hade tuppat av, det stannade en kvinna som tydligen kände honom och typ bad oss läda honom till taxistationen, några tiotal meter, det borde gå fort så okejdå. Fort? jomen visst... Gick trögt som fan och när vi väl kommit fram kunde vi tydligen inte lämna honom där? Han var fullt medveten då så det borde inte varit något problem men nejdå, det var tydligen bättre att stå och skrika..?
Sånt håller fan inte jag på med. När vi till slut kom hem damp jag ner i sängen helt död såfort jag hade fått sminket ur nyllet och sov sen gott hela natten :)

En underbar kväll bestående av roliga händelser, sköna människor och fint sällskap. Tack allihop!<3

(Kameran fick stanna hemma så det blev inga bilder. Slöskrivet, långt och ointressant är det dessutom men det skiter jag fullständigt i :D)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0