Första dagen på period fyra.

Onsdag 9 februari
Dra sig iväg till skoaln var inte lika jobbigt som jag förväntat mej men inte kul heller. Första timmarna hälsokunskap... verkar trist men vem vet, kanske det blir intressant senare :)
Finska sen. De vi började med verkade inte ens JÄTTE svårt, föör svårt för min hjärna är allt som har med finska att göra såklart men ja... haha :) Historia... Samma som i åttan, alltså en massa krig, fy fan vad trist!
Sista timmarna för dagen psykologi. Pyskologi är intressant och lätt det enklaste ämnet jag har denna period (förmodligen för att det är det ämnet jag är mest intresserad av :) det är väl det som det oftast har att göra med).
Annars Historia, kemi, engelska och så den där finskan... Inget Überskojj precis.

Efter skolan stack jag till bokhandeln med Cassu en sväng så när jag stod utanför Masa och väntade på att bli hämtad gick det förbi en vänlig gammal tant som tyckte jag skulle gå in i butiken eftersom hon tyckte jag såg ut som jag frös... så gullit^^
Hemma har jag mest suttit här men ska sticka och fixa läxorna nu så jag kan sova sen :)

Snackade tidigare idag men en kaveri. Hon frågade sig varför man aldrig får den man vill ha... Den frågar har jag ställt mej själv väldigt många gånger. Jag har dessvärre inte kommit fram till någon ordentlig slutsatts ennu.. Kanske helt enkelt bara för att livet är orättvist och mindre kul ibland men så måste det vara annars skulle det vara för enkelt. Och ett liv helt utan utmaningar och svårigheter skulle väl inte det heller vara det ultimata... hmmm. En riktitgt svår fråga faktist... det enklaste svaret är ju bara "Det är bara så det är och snall vara". Det kanska är det korrekta svaret till och med, är det inte svårare än då? Men oavsett så undrar man endå :)

Så har jag såklart babblat med Nikke lite och Cassu^^ Hon är nog bara såå söt^^ eller ja... det är de båda :)
Men vi har suttit och tänkt ut massa onödiga men nooog så sköjjsiga planer och annat roligt ;)

Tumblr_lg4jqegglu1qajjdco1_400_large
Aaaws^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0