En händelserik dag

Lördag 2 juli
Längsta dagen (dygnet) på länge men dock så himla kul!
For på jobb till nio men slutade tolv och for för att träffa Ela. Satt i cafét och väntade på att hon skulle sluta eftersom vi var påväg och simma efteråt men hon hade brått till sin systersons dop och hela stranden var full med folk så hon skyndade hem för att duscha istället. Själv hade jag sjukt varmt så tog ett snabbt dopp ensam :P
Hemma var det sjukt hett så satt mest och längtade till stranden men vid åtta åkte jag till cafét igen eftersom Manda och Ela skulle sluta då (Ela dagens andra pass alltså :P).
Dom var slappa så jag och Linda hjälpte till med att plocka undan och städa lite innan de kunde stänga och sticka.
Men så for vi och simma då. När vi var i vattnet var det någon som gick och stal min telefon. Vi höde röster där en kort stund men såg inget och det tystnade snabbt igen så vi tänkte inte mer på det men när vi kom upp igen var telefonen borta.
Lite senare började vi i varje fall snacka med några killar som var där och tältade. Det hela slutade med att vi satt i värmen runt en brasa de hade fixat och snackade... försökte borde man väl säga. Jag förstod högst hälften av va de sa och de förstod nog ennu mindre av mina urusla försök att tala finska :D Men visst gjorde vi oss någorlunda förstådda.
Vattnet var förvånansvärt varmt tyckte jag när vi med jämna mellanrum hoppade i allihop. Hem kom vi inte särskillt tidigt (A) Och jag är riktigt glad över att grannen inte hörde för mamma var på jobb och hon skulle nog inte blivit glad om hon visste när vi var tillbaka hemma :P Ela sov här och när vi kom hem höll vi i en djup sömn direkt  :D
Sjukt roligt hade vi så tack okännda människor som förgyllde våran dag<3


Underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0