A moose (i sommarvärmen)^^

Onsdag 1 juni
Nu månad igen och sommarlovet är nära. Sista provet skrev jag som sagt imorse och det gick sådär. Hade helt missat hur man skulle räkna en grej (basen till potenser), kunde bara inte komma på det så bland annat det drog ned allt en massa. Fick 6½ men bara han höjer det till 7 i kursvitsord så är jag nöjd. Geografiprovet däremot fick vi ju inte alls ut utan får det först på fredagen.
Efter skolan gick vi till Canny och sen for jag hem. Packade allt jag skulle ha till Båsa och kollade så att skotern startade. Mamma tog det med och förde mej sen till ABC där mina fina vänner satt :) Stal lite av deras mummsiga franskisar (mohahaaa) och köpte sen en glass efter att vi suttit där ute en stund.
Katten och Cassu gick in till stan medan Sara kom med mej hem för att vänta på att få skjuts. Såfort hon stuckit åkte jag ner hit. Körde i bara topp upptill och flös inte ett dugg... Skulle egentligen bara köra en bit och kolla hur kallt det var men blev hela vägen endå. Snacka om att sommarvärmen är här<3
När jag kom hit lade jag mej ute och läste lite i en bok. Höll på att somna och när det blev för varmt gick jag in och lade mig i sägen istället, somnade direkt.. Huups :) Tror inte jag sov länge men när jag sen låg där ute var det nära att jag somnade igen.. x)
Stack på en joggingtur istället. Är en tid sen sist så förvånade mej att jag klarade av de 4 kilometrarna jag brukar försöka springa, speciellt med tanke på fettomaten idag och att jag ätit massa annan skitmat de senaste dagarna också :P
Efter halva vägen ungefär blev jag riktigt skrämmd... En älg stod precis brevid vägen en bit fram, inget med det men jag såg den så sent bara eftersom det precis före kommer en lite kulle så måste uppför den för jag såg den. Stor och fin var den och vi stod och stirrade på varann en stund innan den kände lukten av mej och sprang iväg in i skogen :) Älgar är fina djur, hihihi^^<3
Tumblr_ljo1h2ub1y1qas047o1_1280_large

Här har jag bara suttit och hört på musik och sånt men ska riktit just krypa undet täcket och sova :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0