Ska kolla musikal nästa fredag :)

Torsdag 31 mars
Första timmarna finska. Vi hade en hörförståelse som sket sig ganska rejält tror jag. Fattade typ inget så :)
Efter engelskan psykologi. Vi fixade det sista på arbetet och lämnade in det.
På kemin orkade Roger inte riktigt med oss för vi var så ofokuserade (xD) så istället för att gå igenom något nytt fick vi va till prov... Fan jag borde öva massa, känns som jag inte kan något utantill. Visst går det rätt bra när man har papper med allt uppskrivet men sen i provet... Vi får helt enkelt bara se hur det går :D
Så var det då dags för musik där jag skulle ha föredrag. Blev skitnervös eftersom det drog ut så mycket på tiden. Rektorn kom in och meddelade att de en halvtimme tidigare fått veta att skolan har möjlighet att köpa biljetter till uppsättningen av Cabaret på Svenska Teatern i Helsingfors för ynka 10€ vilket skolan dessutom betalar så vi får åka dit nästa fredag efter provet på morgonen och behöver bara betala tågresan själv så det kommer är nice :) Sen så behöver vi ju inte komma hem direkt heller utan kan stanna där och shoppa lite. Sjukt kul kommer det bli :)<3
Men då blev det äntligen dags för föredragen och jag ville få det överstökat så hoppar upp direkt så att ingen annan ska hinna ta före x) Passande nog skulle jag dessutom berätta om just musikalen Cabaret. Men asså en av de största orsakerna till att jag alltid är nervös inför muntliga fördrag är att jag vet hur min röst kommer skaka och händerna samma sak, hela jag helt enkelt vilket gör mej ennu nervörare och då börjar jag ju skaka ennu mer och så går det runt så i en ond cirkel.
Att stå där och se sin hand skaka, känna benen skaka och höra rösten darra är verkligen förjävligt så det slutar alltid med att jag typ slutar tänka och bara läser upp allt rakt upp och ned. MEN jag har aldrig haft så mycket publikkontakt eller "utantill-tal" som denna gång heller så det är jag rätt glad över. Trots att de andra tycker jag borde haft ennu mer vilket jag själv också är fullt medveten om den jag jobbar på det får man väll säga :D

Valde föresten SHINee - Hello som min favoritlåt eftersom man blir så glad av den, de dansar sjukt bra, deras röster är underbara och det låter fint när de sjunger på koreanska trots att man inte vet va de sjunger om :)


Så var det dags för Sara att ha sitt föredrag och hon var riktigt bra för hon lät så himla lugn och så :)) (blev nästan lite avis ;P)
Efter skolan fick jag åka med Sara som så ofta förut :) Har gjort läxor, läst några fler provsidor, faktist varit ut på en joggingtur (aktivt värre ;D) och självklart kollat på Beck som just var slut så nu ska jag skynda mej isäng :)

Gonatt och dröm söta drömmar!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0