Henrik - en tönt

Tisdag 29 mars
Det enda intressanta jag har att berätta om denna dag är att vi missade en finskatimme och fick istället se teatern
Henrik - En tönt.
Den var skitbra och han som spelade var också bra men jag skulle hellre velat se den med den riktitga Henrik Ståhl eftersom det är han som skrivit den och det är också han som åkt runt och spelat den i sverige men jag har sett några små delar av den och manuset var samma så det har nog inte så stor betydelse.
Bara det att det är ju Henriks historia, självbiografi eller vad man ska säga när det gäller teater så det skulle förmodligen varit ennu mer känsla och inlevelse med. Dessutom ser han dådär snäll och oskylldig ut vilket är perfekt för rollen. Men han som gjorde det nu var också väldigt, väldigt bra :)

http://skalman.sydsvenskan-img.se/kb/4896cb4e6cc84ed2b2d61ad7957cf64d/704/396/archive/00621/KB201010707309945V4_621544a.jpg

Den var verkligen seväd och jag är glad att vi fick möjlighet att se den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0