Vårt land, vårt land, vårtfoster land. Ej detta orkas plugga mer! (Typ xD)

Alldeles just, efter att jag hade skrivit engelskan började jag pränta in detta i skallen:

Vårt landå, vårt land, vårt fosterland,
Ljud högt, o dyra ord!
Ej lyfts en hljd mot himlens rand,
Ej sänks en dal, ej sköljs en strand,
Mer älskad än vår byggd i nord,
Än våra fäders jord.

Din blommning, sluten än i knopp,
Skall mogna ur sitt tvång,
Se, ur vår kärlek skall gå opp,
Ditt ljud, din glans, din fröjd, ditt hopp,
Och högre klinga skall en gång,
Vår fosterländska sång.


Men tror det sitter någorlunda nu så bara jag läser egenom det en gång före timmen borde det nog gå bra (vi skriver nämligen "förhör" på om vi kan den) :D

Nu ska jag duscha och sen sova så gonatt!
Dröm söta drömmar!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0