Skolutfärd till Tavastehus

Torsdag 12 maj
Imorse for jag till skolan till klockan åtta eftersom bussen till Tavastehus skulle åka då. Skolutfärd var det så vi åkte runt i tavastehus med en guide för att sen komma till Tavastehus slott där vi gick en rundtur. Efter turen gick vi in till stan. HM och lite sånt (köpte inget en blev lite sjuk på en bikiniöverdel som fanns där. Sara har beställd den så testade den inte ens men hon tycktes inte gilla den så värst så kanske jag kan få köpa den av henne sen om hon inte vill ha den^^). Köpte en dricka och så fören vi gick tillbaka till slottet varifrån bussen skulle åka köpte vi hamburgare i hesbuger. Söta lilla Sara trodde hon äntligen fått ätit en god osthamburgare från mcdonalds innan hon till slut insåg att den faktist var från hesburger ;)
Bussresan hem bestod av musik och massa snack med Sara.
Så väl i skola bytte jag om till shorts och vi gick till butiken och sen till ängen och sola lite. Åkte sen hem med dem och funderade på att jag borde fixat en modersmålsuppsatts/uppgift men sköt bara upp det så det slutade med att jag istället satt här mest. Snackade med roliga människor och surfade runt. Bl.a hittade jag en virkad bikiniöverdel som inspirerade mig och fick mej att också vilja ha en sån. Virkad, vit bikini :) Tyvärr är jag inge bra på att virka så annars kunde jag gjort en själv :P
Uppsatsen skrev jag istället medan jag såg på Eurovision Song Contest :)
Sverige var bäst ikväll men irland var också bra och båda de kom vidare. Ukraina kom också till final och älskade hennes vingliknande saker på axlarna :)

http://2.bp.blogspot.com/-rWLYwPCb4s0/TcQrwkYx8qI/AAAAAAAANRM/9KW2wxCseA4/s1600/esc+2011+ukraine+mika+newton+eurovision.tv.jpg

Så himla fint :)

Annars skulle Twiins gärna fått gå vidare också Slovakien tror jag de var från.
Imorgon skola från tio till ett :)

Kommentarer
Postat av: Sara

"Bl.a fittade jag en virkad bikiniöverdel"! HAHAHAHAa :DD

2011-05-13 @ 14:05:11
URL: http://saraora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0