Solen skiner och benen flyger... typ :D

Lördag 7 maj
Hörde absolut inte väckarklockan så blev försenad till stan :P Men när jag väl kom dit satt vi först i gungorna i lågis, jag, Sara och Jenny, haha. Sen flyttade vi till ängen dit Katten också kom efter en tid. Vi skratta, babbla, va miffoga och stack till butiken en sväng. Jenny stack sen :/
Så ringd mamma och sa att hon var påväg till Båsa så fick köra hem och packa ihop det sista. Vi åkte via butiken och sen ner till stugan. Medan jag väntade på att vi skulle äta låg jag i skolen och läste lite sen när vi ätit stack jag ut och springa. Gick sjukt bra, sprang runt 4 km i någorlunda god fart och det kändes som att flyga fram^^
Hemma igen var det lite sent att sticka till Ela så lade mej och läste igen och sen sova rätt tidigt eller somnade inte fören tolv har jag för mej fasten jag gått å lagt mej ungefär en och en halv timme tidigare (såå olikt mej!).

Söndag 8 maj
Vaknade endå inte särskillt tidigt trots att jag gått och lagt mej tidigt och att sticka till Ela blev det inte idag heller :/ Låg ute på terassen i det gassande solskenet och läste boken som vi ska ha till skolan. Underlig bok med ett ennu underligare slut :P
När boken var läst bytte jag om för att igen sticka ut och springa, men precis när jag skulle iväg kom grannara över så fick stå där och lyssna som en tönt en stund :D Men såfort dom gick sprang jag iväg. Varmt som fan blev det så ansiktet matchade nog en kokad kräfta men vad gör väl det? Skönt var det endå^^ Gick dock inte lika bra som förra rundan men sträckan var den samma.
En stund efter att jag kommit tillbaka kom mofa och pappa dit och vi åt god mat morsdagen till ära :))<3
Så packade vi ihop och städade upp lite innan det bara av hem igen. Var via en sopstation på väg hemåt åt samma håll dit jag joggade så vi mätte samtidigt hur långt det var och kom fram till att det var ganska precis 4 km, bara ett par hundra meter till ungefär, om ens det :)
Här hemma gjorde jag som vanligt inte mycket vettigt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0