Finskaprov skrivet.

Gårdgen gick åt till att göra allt och inget bara för att slippa läsa finska. Men läste lite nu och då med lite för många pauser. Mot kvällen däremot tog jag tag i mej själv och råläste och lärde mej till och med en del. Både ord och att förstå lite av infinitiverna.

Tisdag 29 november
Imorse gick jag till skolan efter för lite sömn och skev finskaprovet. Vissa uppgifter gick bättre än väntat andra vet jag inte men tror fortfarande att jag blir underkänd så det är bara att förbereda sej på omtentamen. När det var skrivet var provveckan över och imorgon börjar ny period. Börjar åtta alla dagar utom onsdag vilket jag inte ser fram emot men med jullov och allt annat på kommande ska jag nog klara det.
Hängde med Sara hela dagen sen. Efter provet var vi till stan ett varv men for sen tillbaka till skolan till maten eftersom Ela igår frågade om jag kommer med henne och äta men hon stack till stan och köpa mandariner (?:P) så det blev inget.
Sara kom hit, vi kollade på 50 First Dates, underbar pingvin men för övrigt var filmen inte jättebra. Helt okej tidsfördriv i och för sej. Hon stack sen hem eftersom hon skulle på träning men efter träningen mötte jag upp henne igen och snackade lite och tänkte sticka till stan och träffa Jenny direkt efteråt eftersom hon frågade mej tidgare idag. Ringde henne och fick reda på att hon inte alls var påväg sen heller så jag kom hem och kollade Role Models istället. Underlig men rolig film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0