En lång dag.

Onsdag 2 november
En mycket lång dag börjar nu lida mot sitt slut. Började med att jag runt femtiden imorse vaknade och kände mej typ pigg...(?) var bara att försöka somna om och tillsist lyckades det. Klockan åtta befann jag mej på skolgården i väntan på att bussen mot Helsingfors skulle starta. Vi skulle på studiebesök till Sanomatalo och Yle. Vår grupp på ungefär 13 personer hoppade in i minibussen och det bar av. Först till Sanomatalo och lyssnade på en som först berättade allmänt om vad de gör där och sen hur han fick sitt jobb. Det var faktist intressant.
När vi var färdiga där fick vi ett par timmars fritid och gick då till Forum. Jag gick runt i butiker med Cassu och sökte en tröja men hittade fortfarande ingen... Det enda jag köpte var ett blått nagellack från H&M.
Kvart före ett åkte vi till Yle och gick en rundtur där. Fick se studiorna (en där rekvisitan till Bertils äng ennu var utplacerad. Såg mycket mindre ut än i tv:n :D). Och så gick vi till X3M:s område. Kolla inspelningsstudion och lyssna på en liten presentation. Otroligt intressant! Skulle kunna tänka mej att jobba med något liknande.
Fick se en hel del annat också innan vi satte oss i minibussen och började vår resa mot Karis. Var så otroligt trött där och tror jag slumrade till några varv till och med.
Väl här stack jag till stan och träffade Ela och Api. Hann tyvärr inte vara länge med dem innan jag måste hem och byta kläder inför cirkelträningen. Hade sjukt brottom så det gick nog på tio minuter. När jag kom hem stod några arbetare här nere på gården och så när jag kom ut med helt andra kläder bara några minuter senare stod de fortfarande på ungefär samma plats, det kan ha sett lite underligt ut.
Så ut och springa, kändes sjukt bra och jag orkar mer på cirkelträningarna efter varje gång men endå blir jag lika kräftröd. Livet är fan inte enkelt.
Hem och ducha, kolla typ halva filmen Flipped sen stärvade det, snacka med folk, plocka lite kläder som legat omkringslängda och inte mycket mer.
Nu sovdags. Dröm söta drömmar<3

http://www.jaffa.fi/zombiemarja/assets/img/anim/hand.png
Denna sjukt goda dricka har jag druckit idag<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0