Till VNF med Nette.

Torsdag 3 november
Efter en morgon med städning gick jag till skolan på en timme engelska och efter maten finska (Sara som inte har engelska har tre dagar den här veckan hon får börja elva, orättvist :D). Efter skolan träffade jag Nette. Först skulle hon beställa tandläkartid och sen gick vi till VNF (Västra Nylands folkhögskola) för att söka hennes saker från förra året när hon ju gick där. Så ville hon snacka lite med en lärare så vi satt och kollade på årets tior när de gjorde ett biologi övningsprov och vi gjorde ett själva också. Inte av någon anlädning utan bara sådär för att vi kunde^^
Jag skulle vilja gå i den skolan eftersom alla är så olika där och stämmningen verkar så bra men det finns inte riktigt någon linje som skulle passa mej i och för sej. Teater skulle vara riktitgt roligt i och för sej men tror inte jag skulle klara det särskillt bra tyvärr :P
Så gick vi in till stan. Nette köpte en såndär jorgubbs starbucks. Helt okej smak, inget speciellt, verken god eller äcklig. Satt och babblade där en stund innan vi var här via en sväng fören vi stack till Nette.
Åt, snacka, skvallrade, nördas och annat och så snackade vi med en kompis, skulle bråka lite med honom och det funkade till en början men sen blev det bara underligt. Så cyklade jag hem. Kollade lite på en läxa och hade sen en gemensam konversation med Nette och Tony. Roligt hade vi med massa underliga samtalsämnen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0