Fortsatta studier och andra framtidsplaner.

Tiden går. Bara tanken på studentskrivningarna får mej sräckslagen. Förstår inte hur jag ska klara dem och det att man ska anmäla sej redan nästa vecka gör det så definitivt att de inte är långt dit. Får panikkänslor.
Så är det inte jättelänge till jag fyller 18 heller. Okej det är nästan ett halvår men jag vet att det kommer gå hur snabbt som helst och så är man plötsligt myndig. Körkort ska fixas och så börjar ett nytt läsår, sista i gymnasiet. Studentskrivningarna fortsätter och man ska veta vad och vart man vill sen.
Det med fortsatta studier är något jag funderat en del på den senaste tiden. Som det känns nu blir det endera sociologi eller socialpsykologi på Soc&kom i Helsingfors eller Det soiala området på Novia i Åbo (eller kanske Vasa). Novia känns för tillfället mer lockande men vad gäller ställe åker jag hellre till Helsingfors. Får helt enkelt se. Självklart är Sverige också ett alternativ men det har jag inte kollat på särskilt mycket ennu. Förstår mej inte på deras system. Vissa universitet är såna man kan studera i efter gymnasie och andra måste man först studera annat så det är som två nivåer med samma namn. Blir galen av att försöka förstå. Får gå och snacka med studiehandlädaren någon dag istället.

Nu sova, dröm söta drömmar<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0