Skolutflykter, shopping och utekväll.

Vecka 51
 
Måndagen var ingen bra dag. Fick en minimal sovmorgon som tur för hade läkartid och for inte alls till skolan fören det. Så halv elva befann jag mig i Ekenäs hos läkaren... Tog inte länge så hade han bestämmt att jag skulle operera bort toncillerna. Inge roligt besked... Bättre än att vara sjuk hela tiden visserligen men usch vad äckligt. Hatar nålar och knivar och andra vassa föremål och så kommer jag ha apont i halsen efteråt. Fy satan.
Lite skola hann jag med efteråt och på kvällen till Abc och träffa Cappe och Simme.
Hade allmänt en skit dag och det enda med det andra gjorde att mina nerver inte riktit höll så blev att snacka hela halva natten igen... Bara problem hela tiden, svårt.
 
På tisdagen drog jag iväg till Lojo med Ela direkt när jag slutade skolan. Lite shopping, chillas och kruis. Riktigt trevligt att hänga med Ela. Länge sen det också. Abc en stund sen före jag kom hem och tuta.
 
Onsdagmorgon var det tidig väcknign. Vi som går en religionskurs satt oss i tåget och stack till Hesa för att besöka först ett Iscon-tempel. Rätt intressant. Så matpaus där imellan. Vi gick och äta tortillas. Enorm, efter det kändes det inte som man skulle behöv äta på ett par dagar i varje fall. Så gick vi iväg till Uspenskikatedralen. Snubben var lättstött och sur vilket var lite småroligt men fint var det där. Efteråt stack jag in till stan på shopping. Vicke hängde på en stund men stack sen, gick runt ensam en stund men råkade sen stöta på Robin och några av hans kaverin, sjukt hur det råkade sej att vi var i Hesa samma dag och dessutom råkade stöta på varann av en ren tillfällighet :D Hittade lite såsaker, julklappar och annat. Och arnolds underbarar smooties. Hade druckit en tidigare men var tvungen att gå och beställa en till precis innan vi satte oss på tåget och kom hem igen. Omnom. Nihad steg på så satt och snackade med honom sista halvan av tågfärden. Så hem och sova, var helt död!
 
Torsdag fick jag minimalisk sovmorgon, sen skola och så jobb.
 
Ledig dag på fredagen så sov länge, slöade massa, fixade mig sen och stack på julfest till skolan klockan sex. Bra program och hade trevligt sen bara hem.
 
Lördagen, första dagen av jullovet! Drog på jobb i nio timmar så direkt efter till Abc och träffa Cappe. Simme kom dit senare och så bestämde vi oss att dra till Nox. Var inte heft mycke folk alls där. Jag, Simme, några av hans kaverin, en sjukt skrämmande kille som när dom snackade med honom svara han typ inte utan sa nått helt annat och upprepade de tusen gånger, usch...  Men hade i varje fall sjukt rolig kväll och var nykter så minns allt... Fick höra alldeles för mycket så det kanske inte var så bra. Nu är hela mitt huvud upp och ner, vet inte vad jag ska varken tro eller tänka. Så jävla jobbigt.
Söndagen var riktit slö. Sov hur länge som helst och såfort jag kom hem var det familjemiddag på gång, sov en stund och lekte sen jultomte. Packade klappar och förde Saras julklapp till henne, stannade nästan till klockan var ett och la mej för att sova såfort jag kom hem.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0