Sjukt rolig dag i Helsingfors.

På lördagen var Sara här en stund. Satt och babblade en massa och sånt. Gjorde inte så mycket alls resten av dagen heller. Samma sak med söndagen. Var ut och träffade Tony och Marie en sväng men annars bara hemma. Hade tänkt börja plugga men nej det orkade jag inte med. Så kollade jag lite 90210 också.

Måndag 23 januari
Lite innan nio befann vi oss på tågstationen i Karis och åkte mot Helsingfors. Först gick vi till det zen buddhistiska centret. Fick höra på lite om zen och så fick vi testa på att maditera. Intressant. Så var det matpaus och vi gick och shoppade lite. Hittade en skjorta och topp/tunica/whatever i Gina Tricot. Så och äta en hamburgare i McDonalds som inte smakade särskillt mycke alls. Nästa ställe var moskén. Fick se snubbarna be och så fick vi höra en lång presentation. Inte jätteintressant tyvärr, mycket därför att mannen som berättade var väldigt offensiv och snackade om att alla har fördomar men man märkte även att han själv hade mycket om oss.
Jag och Sara stannade kvar och shoppade mer. Hittade en klänning i HM. Såg inte snygg ut när den hängde där men tänkte att jag kan testa den på skoj och jag gillar den verkligen :)
Så kom vi hem med 19.32 tåget och var så sjukt slöa så det var inte klokt. Gick in till stan en sväng och fick sen skjuts hem :)
Så var det bara att läsa på geografiförhör och förberäda för muntlig presentation av engelskaboken.


Och så lite stöld av Sara som vanligt^^ Haha :D
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0