Bärplockning.

Tisdag 10 juli
Mamma väckte mig och så stack vi till Ingå. Vi var och köpa nån typ bänk som mamma hittat på pryltorget och när vi sen skulle sticka sa mamma till snubben vi köpt det av "hejhej vi hörs!". Låter kanske inte som det roligaste i världen men fy fan vad jag skrattade. Vi hade varit där fem minuter och hon hade aldrig förr talat men snubben, haha, det for lite fel kan man lugnt säga :D
Så in till Ingå en sväng innan vi stack och plockade bär, låter kanske inte kul men så mycke smultron och blåbär som där fanns var det faktist skoj.
Hem och äta skitgott och sen ut och träffa Ela. Så fick jag sån lust att äta mer blåbär så innan mamma körde upp mej till Karis var jag tvungen att gå och plocka lite mer.
Hemma var det bara att städa och så fixade jag blommorna från när jag fyllde för de flesta började torka. Hängde buketten med alla rosor i taket men dom är inte helt torra så luktar lite mystit..Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0