Studiebesök i Åbo.

Fredag 9 mars
Mot skolan tio före åtta. Bussen mot Åbo för studiebesket startade jämt. På vägen dit var jag bara trött, satt och lyssnade på musik och ville bara sova. När vi kommit dit fick vi höra lite om först Åbo Akademi och Novia. ÅA intresserar mig inge vidare och kom en och berätta om hur bra Åbo är som studiestad och fast man bara tyckte att hon stod där och överdrev så tror jag faktist det inverkade på mig för efter idag är Åbo som stad betydligt mer tilltalande än tidigare.
Så om novia. Sjöfartsutbildningen verkar superkul och intressant. Så tufft liksom. Men är inställd på att studera det sociala området så än så länge är det det jag tror det blir för min del.
Så gick vi på lunch. Det fanns flera maträtter och alla såg underliga ut så tog lite av två för tänkte att jag ju kunde smaka. Detta gjorde att köksan fick raivare på mig och snäste till mig att "man tar ju sen bara EN maträtt!" jahapp just de ja, sur som fasen var hon :D
Efter det fick man gå till det programmet man ville och vi gick på Medborgaraktivitet och ungdomsarbete, själva utbildningen var intressant men arbetssättet lät inte vidare tilltalande så det förstörde hela bilden. Som andra gick vi på Det sociala området och Vård. Efter det är jag ennu mer entusiastisk vad gäller socionomyrket.
Vi gick en sväng runt i staden och den verkar verkligen mysig. Så bar det av hem. Stack och träffade Ela och så och så kom Dennis från Hangö så honom hängde vi med. Och Tony också. Tony och Dennis stack och för vår del bar det av till Lojo med Sara efter att ha hängt en stund med Nette.
När vi kom hem därifrån for Ela hem och jag och Sara satt några timmar i ABC. Åt en hamburgare och hade jävla roligt som vanligt :D


Sötingar (mobilbilder).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0