Opererade bort toncillerna.

Onsdag 30 januari
Steg upp kvart före sju och åkte iväg till sjukhuset i Ekenäs. Togs in och fick mitt rum. Mamma stack hem och jag fick veta att operationen skulle bli av elvatiden. Satt och hade astråkit där i flera timmar. Somnade en stund, läste lite och snackade med fina vänner.
Så en halvtimme innan det var dags för operationen fick jag ta en massa piller. Blev helt gaggig och kunde knappt hålla mig vaken. När de sen frågade mig en massa påväg upp till operationsalen fick jag fundera skitlänge innan jag fick fram några svar, haha! Så stack de mej i handen och efter det minns jag absolut inget. Vaknade och spottade blod en timme senare ungefär. Somnade direkt igen och nästa gång jag vaknade var jag medveten om att jag var på intensiven och att en kvinna höll koll på mig. Helt nerdrogad fortfarande och hade ett typ varmluftstäcke på mej som var otroligt skönt, när jag sen vände på huvudet såg jag en bild på en giraff.. Av vissa orsaker blev jag väldigt lycklig av den^^ Accosierar nämligen giraffer till något väldigt fint. Låg och log för mej själv en lång stund medan jag svajjade från sovande till vaken och sovande igen.
Så småningom rullade de ner mej till mitt rum och jag sov lite till. Efter inte alls många timmar skulle jag trycka i mig mat. Inte trevligt med tanke på att hela min hals var helt förstörd men visst gick det juh. Glass fick jag också, nam.
Halvsextiden fick jag värkmedicin i fast form vilket gick mycket bättre än väntat att svälja och så fick jag byta om och vi sextiden hämtade mamma och pappa hem mig. Via apoteket efter staaark värkmedicin, via butiken efter glass och så hem. Snackade lite med vänner och somnade sen tidigt.
Allt gick bra och jag är bara glad att jag lever och inte har allt för ont :)
 
Hade äckligt långtråkigt innan så underhöll mig själv med att ta egobilder :D

Fortsatte egofotandet, fick världens sötaste plåster, kollade Plain Jane och åt glass^^ Inte illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0